سیستم مدیریت دارایی دیجیتال چیست؟
سیستم مدیریت دارایی دیجیتال (DAM) نرمافزاری است که برای ذخیره، سازماندهی، جستجو، همکاری و توزیع محتوای دیجیتال استفاده میشود. این پلتفرمها به تیمها کمک میکنند تا کارآمدتر عمل کنند و از محتوای دیجیتال برای دستیابی به اهداف استراتژیک خود بهرهبرداری کنند. ویژگیهای رایج نرمافزارهای DAM عبارتند از:
- برچسبگذاری خودکار
- جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی
- تشخیص چهره
- گردش کار تأیید
- راهنماهای سبک
- پورتال
- کنترل نسخه
- مدیریت حقوق دیجیتال (DRM)
مدیریت داراییهای دیجیتال مبتنی بر ابر: چالشهای رایج در عملیات محتوا با استفاده از سیستمهای DAM مبتنی بر ابر به طور قابل توجهی کاهش مییابد. این سیستمها مزایای زیر را به همراه دارند:
- چالاکی: سازمانها میتوانند تولید محتوا را برای دستیابی به اهداف بازاریابی و تجاری تسریع کنند.
- دسترسپذیری: تمام محتوای دیجیتال در یک سیستم ابری متمرکز شده و به همه همکاران امکان دسترسی به فایلها را میدهد.
- جستجو: راهحلهای Cloud DAM شامل ابزارهای هوش مصنوعی هستند که به تیمها کمک میکنند تا داراییهای دیجیتال مناسب را سریعتر پیدا کنند.
- امنیت: دسترسی به محتوای دانهبهدانه و مجوزهای کاربر در یک کتابخانه امن فراهم میشود.
- اتصال: این سیستمها با ابزارهای بازاریابی موجود همگامسازی میشوند و داراییهای برند تاییدشده را در گردش کار موجود قرار میدهند.
انواع داراییهای دیجیتال: راهحلهای DAM میتوانند انواع مختلف داراییهای دیجیتال را مدیریت کنند، از جمله:
- تصاویر و عکسهای محصولات، مدلها، مکانها و غیره
- محتوای مارکدار مانند تصاویر تیمهای خلاق
- لوگوها، رنگها، تایپوگرافی و سایر عناصر برند
- ویدیوها برای تورهای محصول، قرقرههای داغ و وبینارها
- فایلهای صوتی برای پادکستها و مصاحبهها
- فایلهای PDF و اسناد متنی مانند وبلاگها، کتابهای الکترونیکی و عرشههای فروش
- فایلهای خلاقانه از برنامههای Adobe CC
- سایر داراییهای دیجیتال مانند CAD، فایلهای تصویری سهبعدی و رسانههای غنی
چرا به یک پلتفرم مدیریت دارایی دیجیتال نیاز دارید؟
مدیریت داراییهای دیجیتال مزایای زیادی دارد، از جمله:
- مدیریت متمرکز داراییها: دسترسی و قابلیت جستجوی آسانتر برای تمام تیمها.
- ثبات برند: ذخیره راهنماهای سبک و کنترل داراییهای برند برای حفظ ثبات برند در تمامی کانالها.
- کشف بهینه داراییها: استفاده از جستجوهای مبتنی بر هوش مصنوعی و تشخیص چهره.
- تولید سریع محتوا: سرعت بخشیدن به کل چرخه عمر محتوا با اتصال تیمها و ابزارها.
- استفاده مجدد از داراییها: افزایش ROI محتوا با استفاده مجدد از داراییها در کانالها و بازارهای جدید.
- بهرهوری بیشتر: تمرکز تیمها بر روی کارهای ارزشمند با سادگی در مدیریت داراییها.
- همکاری بهتر: همکاری داخلی و خارجی با استفاده از فضاهای کاری دیجیتال و ابزارهای همکاری هوشمند.
- امنیت بالا: کنترل دقیق بر داراییهای دیجیتال برای تطابق با الزامات انطباق و مقررات.
- عملیات پیشرفته محتوا: مقیاسپذیری نرمافزار DAM برای پاسخگویی به نیازهای محتوایی در حال تغییر.
- توزیع خودکار: انتشار خودکار محتوا در ویترین فروشگاهها و پلتفرمهای مختلف.
نرم افزار مدیریت دارایی دیجیتال چگونه کار می کند؟
مدیریت دارایی های دیجیتال با استفاده از عملکرد نرم افزار DAM بسیار آسان تر می شود. نرم افزار DAM مدیریت چرخه عمر محتوا را ساده و تسریع می کند و تولید محتوا و بازگشت سرمایه محتوا را به حداکثر می رساند. در اینجا یک پیش نمایش دزدکی از نحوه عملکرد نرم افزار مدیریت دارایی دیجیتال آورده شده است:
- دارایی های دیجیتال را در یک کتابخانه متمرکز آپلود کنید: تمام دارایی های دیجیتال خود (و ابرداده ها و ساختار پوشه های پیوست شده) را از پلتفرم های ذخیره سازی ابری، سرورهای داخلی، ذخیره سازی محلی و سایر پلتفرم های ذخیره سازی به یک کتابخانه DAM منتقل کنید.
- سازماندهی محتوا با ابزارهای هوش مصنوعی و ابرداده: در مرحله بعد، از ابزارهای برچسب گذاری خودکار و تشخیص کاراکتر نوری (OCR) راه حل DAM برای تولید ابرداده های اضافی استفاده کنید و در عین حال ابرداده های سفارشی را که نمی توان ضبط کرد، مانند نام کمپین ها و اطلاعات مورد استفاده، پر کنید.
- جستجو و دسترسی به دارایی های دیجیتال: برای اینکه محتوا را با گسترش کتابخانه خود قابل جستجو نگه دارید، عملکرد نرم افزار DAM شامل جستجوی ابرداده و ابزارهای تشخیص چهره است. برخی از بهترین راه حل های DAM در کلاس شامل جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی برای اسکن و بازیابی فوری رسانه ها است.
- همکاری در پروژه های محتوایی: شما باید به طور موثر روی محتوا در مناطق زمانی، زبان ها و محیط های کاری کار کنید. راه حل های DAM با ارائه یک کتابخانه چند زبانه، سلف سرویس، گردش کار مدیریت دارایی دیجیتال، فضاهای کاری دیجیتال خصوصی، نظرات و حاشیه نویسی ها، همکاری را ساده می کنند.
- دارایی های برند خود را از یک مکان مدیریت و کنترل کنید: پس از تولید محتوا، یک پلت فرم DAM به مدیریت کارآمد دارایی های دیجیتال، با ابزارهای بصری مانند وضعیت تأیید و مدیریت حقوق دیجیتال (DRM) برای مدیریت محتوای دارای مجوز و دارای حق چاپ کمک می کند.
- توزیع و تجزیه و تحلیل عملکرد محتوا: عملکرد نرم افزار DAM همچنین به سازمان ها کمک می کند تا سرعت توزیع محتوا را افزایش دهند. توزیع خودکار در ویترین فروشگاه ها و پلتفرم ها با قابلیت های CDN داخلی یا ایجاد مجموعه های محتوای مارک دار از طریق پورتال ها. پلتفرم های DAM شامل ویژگی های گزارش دهی برای تجزیه و تحلیل عملکرد محتوا برای استراتژی محتوای آینده هستند.
- بایگانی یا بازخوانی محتوا: اجازه ندهید محتوا با نرم افزار DAM کهنه شود. با یک راه حل DAM، می توانید تاریخ انقضا را روی محتوا تنظیم کنید و تضمین کنید که برای فروش، شرکا، توزیع کنندگان و موارد دیگر از گردش حذف می شود. محتوا همچنین می تواند به راحتی برای کمپین ها، کانال ها و موارد استفاده جدید به روز شود. وقتی محتوا دیگر ارزشمند نیست، می توانید آن را به سردخانه منتقل کنید.