تا تحول دیجیتال سازمان کنار شماییم!
MedaNet Academy
یک ارزش دیجیتالی شوید!

-
وبینار رایگان ITSM , ESM
وبینار رایگان ITSM (مدیریت خدمات فناوری اطلاعات) و ESM (مدیریت خدمات سازمانی) بهمراه مقایسه این دو حوزه یک فرصت عالی برای یادگیری شماست. زمان وبینار: پنجشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۳- ساعت ۱۴- به مدت ۴۵ دقیقهشیوهی برگزاری: آنلاین از طریق گوگل میتثبتنام رایگان: از طریق فرم زیر این وبینار فرصتی است برای ارتقاء دانش خود و…
-
COBIT چیست؟
کوبیت (COBIT) یک چارچوب بینالمللی است که برای حاکمیت و مدیریت فناوری اطلاعات طراحی شده است. این چارچوب توسط ISACA (Information Systems Audit and Control Association) ایجاد شده و به سازمانها کمک میکند تا فرآیندهای IT خود را به گونهای مدیریت کنند که اهداف کسبوکار را پشتیبانی کرده و ارزش افزوده ایجاد کنند. COBIT شامل…
-
کوبیت، کووید نیست!
مدیر:”بچهها ما باید کووید رو خیلی زود پیادهسازیکنیم….”یکی از کارشناسان:” منظورتون کوبیته دیگه؟”مدیر با غضب:”حالا هرچی. مهم اینه باید بریم سراغش.”کارشناس:”اگه کووید باشه که خودش میاد سراغمون نیازی نیس بریم سمتش”مدیر:”خوشمزهبازی درنیار. ما باید بریم سمت حاکمیت و مدیریت فناوری اطلاعات”کارشناس:”آها! حالا فهمیدم! یعنی اگر IT خوب مدیریت بشه، اصلاً به ویروس کووید مبتلا نمیشه،…
-
یکپارچگی Splunk با Endpoint Central
شک نکنید در بحث مدیریت خدمات بر پایه ITIL و امنیت اطلاعات بر پایه ISMS هر درخواست مانند یک نخ در بافت پیچیدهی خدمات است، جایی که اسپلانک به عنوان چراغی برای شناسایی و هدایت مشکلات به مرکز عملیات تبدیل میشود. سناریو واقعی تصور کنید که یک سازمان بزرگ فناوری اطلاعات، با تعداد زیادی دستگاه…
-
راهنمای جامع مدیریت رخدادها
این جمله را لابد شنیدهاید: آه! خطر بزرگی از سر گذشت! امیدواریم دیگر تکرار نشود! در یک دهه گذشته، ما هزاران رخداد را مدیریت کردهایم. به عنوان یک شرکت خودساخته، با رخدادهای کماهمیتی روبهرو شدیم که به تکنسینهای کمی نیاز داشتند، اما همچنان نیازمند یک چارچوب قوی برای مدیریت رخدادها (IM) بودند. در گذشته، بسیاری…
-
FOS چیست؟
Failover Server (FOS) یک سرور پشتیبان است که بهطور خودکار و بدون هیچ وقفهای، زمانی که سرور اصلی دچار اختلال میشود، جایگزین آن میشود. این سرور بهطور مداوم دادهها را همگامسازی میکند و در صورت بروز هرگونه نقص، قادر است عملیات را به سرعت از سر گیرد. این فرآیند معمولاً در زمانهای بحرانی که عدم…
-
Cold Site چیست؟
Cold Site یک مرکز پشتیبان است که در آن فقط فضای فیزیکی برای راهاندازی تجهیزات وجود دارد و هیچگونه سرور، نرمافزار یا دادههای بهروز شده در آن ذخیره نمیشود. در صورت بروز حادثه، این سایت باید از صفر شروع به تنظیم تجهیزات، نصب نرمافزار و بازیابی دادهها کند، که باعث طولانی شدن زمان بازیابی میشود.…
-
Warm Site چیست؟
Warm Site یک مرکز پشتیبان است که نسبت به Hot Site هزینه کمتری دارد و در آن تجهیزات و نرمافزارهای اصلی برای راهاندازی مجدد سیستمها آماده هستند، اما دادهها بهطور مداوم همگامسازی نمیشوند. این سایت بهطور دورهای بهروزرسانی میشود، بنابراین در زمان بحران نیاز به مدت زمان بیشتری برای بازیابی کامل دارد. معمولاً در این…
-
Hot Site چیست؟
Hot Site یک سایت پشتیبان است که بهطور کامل و بهروز آمادهاست تا در صورت وقوع بحران یا از کار افتادن سیستم اصلی، بهسرعت جایگزین شود و عملیات کسبوکار را بدون هیچ وقفهای ادامه دهد. این سایت معمولاً شامل تجهیزات و نرمافزارهای مشابه مرکز داده اصلی است و بهطور مداوم دادهها را همگامسازی میکند. با…
-
چتر نجات دیجیتالی برای کسبوکارهای حیاتی با هات سایت
ساعت ۳ نصفشب است و یک اتفاق مهلک رخ داده که حجم تماسهای گاه و بیگاه را روانهی مدیر فناوری اطلاعات که در خواب ناز است کرده. مدیری که در یک شب عادی، خیال میکند همه چیز طبق روال پیش میرود و ناگهان یک حمله سایبری یا حادثهای که انتظارش را نداشته، مرکز دادهی سازمانی…
-
راهکاری برای بقا در بحرانها
یک کارمند کینه به دل گرفته، یک حمله سایبری، یک خرابی سختافزار یا حتی یک اتفاق پیشبینی نشده نظیر جنگ و سیل و زلزله میتواند در یک لحظه همهچیز را از بین ببرد. این شاید بزرگترین نقطهی عطف نگرانی مدیران فناوری اطلاعات است. در چنین شرایطی، تنها چیزی که بین یک سازمان و نابودی کامل…
-
DRP چیست؟
برنامه بازیابی از بحران (DRP – Disaster Recovery Plan) یک استراتژی سازمانی برای حفظ تداوم کسبوکار در مواجهه با بحرانهای فناوری اطلاعات است. این برنامه شامل مجموعهای از فرآیندها و اقدامات برای بازیابی سریع سیستمهای حیاتی پس از وقوع رخدادهایی مانند حملات سایبری، خرابی سختافزار، بلایای طبیعی یا خطای انسانی میشود. DRP با شناسایی ریسکها،…

شما نیز متخصص یکی از محصولات یا حوزههای زیر باشید!
IT Service Management
ITSM
IT Operations Management
ITOM
- ManageEngine OpManager
- ManageEngine NetFlow Analyzer
- ManageEngine Network Configuration Manager
- ManageEngine Applications Manager
- ManageEngine OpUtils
IT Asset Management
ITAM
- ManageEngine Asset Explorer
- ManageEngine Patch Management
- ManageEngine Endpoint Central
- ManageEngine ServiceDesk Plus
Security & Event Managemnt
SIEM
- ManageEngine ADAudit Plus
- ManageEngine PasswordManager Pro
- ManageEngine EventLog Analyzer
- ManageEngine Data Security
- ManageEngine Firewall Analyzer
- ManageEngine PAM360
Window Server Management
WSM
- ManageEngine ADManager Plus
- ManageEngine ADSelfService Plus
- ManageEngine Exchange Reporter Plus
- ManageEngine Recovery Manager Plus
Enterprie Service Management
ESM
- ManageEngine ServiceDesk Plus
- ManageEngine Asset Explorer
- ManageEngine Support Center
- Manageengine SDP MSP

و صدها مقاله علمی اختصاصی در مدانت
یک اعتبار حرفهای بدست بیاورید…
حرفهای که باشید اثرگذارترید!
دنیایی مستندات آموزشی و مقالات تخصصی ناب و منحصر در سایت مدانت هست قبل، هنگام یا بعد از آموزش آنها را بخوانید و بلوغ فناوری خود را افزایش دهید!
اگر توانایی آموزش دارید به مدانت بپیوندید ↗
