مدیریت دارایی دیجیتال (Digital Asset Management) به فرایندهای سازمانی گفته میشود که برای سازماندهی، ذخیرهسازی، دسترسی، و استفاده از دارایی دیجیتال مانند فایلهای صوتی، تصویری، ویدیویی، اسناد، تصاویر، و نرمافزارها انجام میشود. هدف این است که دارایی دیجیتال بهصورت مؤثر و کارآمد مدیریت شده و در دسترس افرادی که به آنها نیاز دارند قرار گیرن
مدیریت دارایی دیجیتال فرآیندی است که کارایی را در مدیریت دارایی های برند، تصاویر، فیلم ها، اسناد و سایر فایل های دیجیتال بهبود می بخشد. مدیریت دارایی دیجیتال برای سازمان هایی که به دنبال بهبود ROI محتوا، سرعت بخشیدن به تولید محتوا و بهره وری، رساندن محتوا به بازار سریعتر و افزایش مقیاس پذیری و چابکی بازاریابی هستند، مفید است.