عنوان فارسی عنوان انگلیسی تعریف اصطلاح خدمت Service ابزاری برای enabling co-creation of value از طریق تسهیل نتایجی که مشتریان میخواهند بهدست آورند، بدون اینکه مشتری مجبور به مدیریت هزینهها و ریسکهای خاص باشد. اقدام خدمت Service Action هر اقدام لازم برای ارائه خروجی خدمت به یک کاربر. اقدامات خدمت ممکن است توسط منبع ارائهدهنده خدمت، کاربران خدمت، یا بهطور مشترک انجام شوند. معماری خدمت Service Architecture نمایی از تمامی خدمات ارائهشده توسط یک سازمان. این شامل تعاملات بین خدمات و مدلهای خدماتی است که ساختار و دینامیک هر خدمت را توصیف میکند. فهرست خدمات Service Catalogue اطلاعات ساختاریافته در مورد تمام خدمات و پیشنهادات خدماتی یک ارائهدهنده خدمت، مرتبط با یک مخاطب خاص. تمرین مدیریت فهرست خدمات Service Catalogue Management Practice تمرینی برای ارائه یک منبع واحد از اطلاعات سازگار در مورد تمامی خدمات و پیشنهادات خدماتی و اطمینان از در دسترس بودن آن برای مخاطب مرتبط. تمرین مدیریت پیکربندی خدمات Service Configuration Management Practice تمرینی برای اطمینان از اینکه اطلاعات دقیق و قابل اعتماد در مورد پیکربندی خدمات و موارد پیکربندی که از آنها پشتیبانی میکنند، در زمان و مکان مورد نیاز در دسترس است. مصرف خدمت Service Consumption فعالیتهایی که توسط یک سازمان برای مصرف خدمات انجام میشود. این شامل مدیریت منابع مصرفکننده مورد نیاز برای استفاده از خدمت، اقدامات خدماتی انجامشده توسط کاربران، و دریافت کالاها (در صورت نیاز) است. تمرین مدیریت تداوم خدمات Service Continuity Management Practice تمرینی برای اطمینان از اینکه در صورت بروز فاجعه، در دسترس بودن و عملکرد خدمات در سطح کافی حفظ شود. تمرین طراحی خدمات Service Design Practice تمرینی برای طراحی محصولات و خدماتی که مناسب هدف، مناسب استفاده، و قابل ارائه توسط سازمان و اکوسیستم آن باشد. میز خدمت Service Desk نقطه ارتباط بین ارائهدهنده خدمت و تمامی کاربران آن. تمرین میز خدمت Service Desk Practice تمرینی برای ثبت تقاضا برای حل حوادث و درخواستهای خدمات. تمرین مدیریت مالی خدمات Service Financial Management Practice تمرینی برای حمایت از استراتژیها و برنامههای یک سازمان برای مدیریت خدمات با اطمینان از اینکه منابع مالی و سرمایهگذاریهای سازمان بهطور مؤثر استفاده میشوند. سطح خدمت Service Level یکی یا چند معیار که کیفیت خدمت مورد انتظار یا بهدستآمده را تعریف میکند. توافقنامه سطح خدمت (SLA) Service Level Agreement (SLA) توافقنامهای مستند بین یک ارائهدهنده خدمت و یک مشتری که خدمات مورد نیاز و سطح انتظار خدمت را شناسایی میکند. تمرین مدیریت سطح خدمت Service Level Management Practice تمرینی برای تعیین اهداف واضح مبتنی بر کسبوکار برای عملکرد خدمات بهطوری که تحویل یک خدمت بهدرستی ارزیابی، نظارت و مدیریت شود. مدیریت خدمت Service Management مجموعهای از قابلیتهای سازمانی تخصصی برای ایجاد ارزش برای مشتریان بهصورت خدمات. پیشنهاد خدمت Service Offering توصیف رسمی از یک یا چند خدمت که برای برآورده کردن نیازهای یک گروه مصرفکننده هدف طراحی شده است. پیشنهاد خدمت ممکن است شامل کالاها، دسترسی به منابع و اقدامات خدماتی باشد. صاحب خدمت Service Owner نقشی که مسئولیت تحویل یک خدمت خاص را بر عهده دارد.