شرکت مدانت

عنوان فارسیعنوان انگلیسیتعریف اصطلاح
خدمتServiceابزاری برای enabling co-creation of value از طریق تسهیل نتایجی که مشتریان می‌خواهند به‌دست آورند، بدون اینکه مشتری مجبور به مدیریت هزینه‌ها و ریسک‌های خاص باشد.
اقدام خدمتService Actionهر اقدام لازم برای ارائه خروجی خدمت به یک کاربر. اقدامات خدمت ممکن است توسط منبع ارائه‌دهنده خدمت، کاربران خدمت، یا به‌طور مشترک انجام شوند.
معماری خدمتService Architectureنمایی از تمامی خدمات ارائه‌شده توسط یک سازمان. این شامل تعاملات بین خدمات و مدل‌های خدماتی است که ساختار و دینامیک هر خدمت را توصیف می‌کند.
فهرست خدماتService Catalogueاطلاعات ساختاریافته در مورد تمام خدمات و پیشنهادات خدماتی یک ارائه‌دهنده خدمت، مرتبط با یک مخاطب خاص.
تمرین مدیریت فهرست خدماتService Catalogue Management Practiceتمرینی برای ارائه یک منبع واحد از اطلاعات سازگار در مورد تمامی خدمات و پیشنهادات خدماتی و اطمینان از در دسترس بودن آن برای مخاطب مرتبط.
تمرین مدیریت پیکربندی خدماتService Configuration Management Practiceتمرینی برای اطمینان از اینکه اطلاعات دقیق و قابل اعتماد در مورد پیکربندی خدمات و موارد پیکربندی که از آن‌ها پشتیبانی می‌کنند، در زمان و مکان مورد نیاز در دسترس است.
مصرف خدمتService Consumptionفعالیت‌هایی که توسط یک سازمان برای مصرف خدمات انجام می‌شود. این شامل مدیریت منابع مصرف‌کننده مورد نیاز برای استفاده از خدمت، اقدامات خدماتی انجام‌شده توسط کاربران، و دریافت کالاها (در صورت نیاز) است.
تمرین مدیریت تداوم خدماتService Continuity Management Practiceتمرینی برای اطمینان از اینکه در صورت بروز فاجعه، در دسترس بودن و عملکرد خدمات در سطح کافی حفظ شود.
تمرین طراحی خدماتService Design Practiceتمرینی برای طراحی محصولات و خدماتی که مناسب هدف، مناسب استفاده، و قابل ارائه توسط سازمان و اکوسیستم آن باشد.
میز خدمتService Deskنقطه ارتباط بین ارائه‌دهنده خدمت و تمامی کاربران آن.
تمرین میز خدمتService Desk Practiceتمرینی برای ثبت تقاضا برای حل حوادث و درخواست‌های خدمات.
تمرین مدیریت مالی خدماتService Financial Management Practiceتمرینی برای حمایت از استراتژی‌ها و برنامه‌های یک سازمان برای مدیریت خدمات با اطمینان از اینکه منابع مالی و سرمایه‌گذاری‌های سازمان به‌طور مؤثر استفاده می‌شوند.
سطح خدمتService Levelیکی یا چند معیار که کیفیت خدمت مورد انتظار یا به‌دست‌آمده را تعریف می‌کند.
توافق‌نامه سطح خدمت (SLA)Service Level Agreement (SLA)توافق‌نامه‌ای مستند بین یک ارائه‌دهنده خدمت و یک مشتری که خدمات مورد نیاز و سطح انتظار خدمت را شناسایی می‌کند.
تمرین مدیریت سطح خدمتService Level Management Practiceتمرینی برای تعیین اهداف واضح مبتنی بر کسب‌وکار برای عملکرد خدمات به‌طوری که تحویل یک خدمت به‌درستی ارزیابی، نظارت و مدیریت شود.
مدیریت خدمتService Managementمجموعه‌ای از قابلیت‌های سازمانی تخصصی برای ایجاد ارزش برای مشتریان به‌صورت خدمات.
پیشنهاد خدمتService Offeringتوصیف رسمی از یک یا چند خدمت که برای برآورده کردن نیازهای یک گروه مصرف‌کننده هدف طراحی شده است. پیشنهاد خدمت ممکن است شامل کالاها، دسترسی به منابع و اقدامات خدماتی باشد.
صاحب خدمتService Ownerنقشی که مسئولیت تحویل یک خدمت خاص را بر عهده دارد.


ادامه‌ مطلب در صفحه‌ بعدی...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

error: ياد بگيريم از کپي کردن حذر کنيم×| مدانت