CSI (Continual Service Improvement) یا بهبود مداوم خدمات، یکی از فرآیندهای کلیدی در چارچوب ITIL است که بهطور مداوم بر بهبود کیفیت خدمات فناوری اطلاعات تمرکز دارد. هدف این فرآیند، شناسایی و تحلیل فرصتهای بهبود در تمام مراحل چرخه عمر خدمات، از جمله طراحی، انتقال و عملیات است. CSI با استفاده از دادهها و بازخوردهای مشتری، فرآیندهای موجود را ارزیابی کرده و از طریق تحلیل دقیق و اجرای اقدامات بهبودی، عملکرد خدمات را افزایش میدهد. این فرآیند بهطور مرتب نیازهای تغییرات در بازار و مشتریان را شناسایی کرده و به سازمانها این امکان را میدهد که در محیطهای پیچیده و متغیر رقابتی باقی بمانند. در ITIL 4، بهبود مداوم خدمات نهتنها بهعنوان یک فرآیند مستقل، بلکه بخشی از سیستم بزرگتر سیستم ارزش خدمات (SVS) به شمار میآید که در آن بهبود مستمر بهطور یکپارچه در تمامی جنبههای مدیریت خدمات گنجانده شده است.