مهمترین تفاوتها بین SCCM و ManageEngine Endpoint Central
در اینجا بطور خلاصه جدول مقایسهای از مهمترین تفاوتها بین SCCM و ManageEngine Endpoint Central بر اساس ویژگیها و انتخاب مشتری ارائه شده است:
ویژگیها | SCCM (System Center Configuration Manager) | ManageEngine Endpoint Central |
---|---|---|
هدف اصلی | مدیریت دستگاهها و سیستمها در سازمانهای بزرگ و پیچیده | مدیریت دستگاهها و سیستمها در سازمانهای کوچک، متوسط و بزرگ و بسیار بزرگ با معماری مختلف |
پشتیبانی از سیستمعاملها | ویندوز، لینوکس، macOS، موبایلها | ویندوز، macOS، لینوکس، موبایلها |
مدیریت نرمافزار | نصب خودکار، بهروزرسانی نرمافزارها، پیکربندی و مدیریت پیشرفته | نصب و بهروزرسانی نرمافزارها بهصورت سادهتر و مرکزی |
مدیریت پچها | شناسایی و نصب پچها بهصورت خودکار با جزئیات پیشرفته | شناسایی و نصب پچها با رابط کاربری سادهتر |
مدیریت دستگاههای موبایل | پشتیبانی محدود از دستگاههای موبایل | مدیریت کامل دستگاههای موبایل و پشتیبانی از انواع موبایلها |
گزارشدهی و تحلیل | گزارشهای پیشرفته، قابل تنظیم و تخصصی | گزارشهای کاربردی و ساده برای کاربران عادی |
کاربری و رابط کاربری | پیچیده و نیازمند آموزش و تخصص بالا | ساده و کاربرپسند برای کاربران کمتجربه |
هزینه | بالا (معمولاً هزینههای لایسنس و نگهداری بالا) | مقرون بهصرفهتر و با هزینههای پایینتر |
پشتیبانی و جامعه کاربری | پشتیبانی مایکروسافت و جامعه کاربری بزرگ و فعال | پشتیبانی خوب اما جامعه کاربری کوچکتر |
سخن آخر:
انتخاب بین SCCM و Endpoint Central بستگی به اندازه و نیازهای خاص سازمان شما دارد:
SCCM یک راهحل جامع و فنی مایکروسافتی است که برای سازمانهای بزرگ با زیرساختهای فناوری اطلاعات پیچیده مناسبتر است. یکپارچگی عمیق آن با اکوسیستم مایکروسافت، از جمله Azure، Windows Server و Office 365، هماهنگی و کنترل بینظیری را فراهم میکند. قابلیتهای پیشرفته SCCM در مدیریت دستگاهها، اتوماسیون، گزارشدهی و امنیت آن را به گزینهای مناسب برای سازمانهایی که به کنترل دقیقتری بر داراییهای فناوری اطلاعات خود نیاز دارند، تبدیل میکند.
در حالی که Endpoint Central ویژگیهای کاربرپسند و پشتیبانی از پلتفرمهای وسیعتری را ارائه میدهد، مقیاسپذیری برتر، گزینههای سفارشیسازی و عمق ویژگیهای فنی آن را به انتخابی مناسبتر برای کسبوکارهای بزرگ، بهویژه آنهایی که در صنایع با مقررات خاص هستند، تبدیل میکند. برای شرکتهایی که بر برتری فنی، مقیاسپذیری بلندمدت و یکپارچگی با سایر محصولات محبوب ManageEngine نظیر: ServiceDesk Plus هستند گزینهی بهتری است!