شرکت مدانت

عنوان فارسیعنوان انگلیسیتعریف اصطلاح
سازمان‌ها و افرادOrganizations and Peopleیکی از چهار بعد مدیریت خدمات. اطمینان حاصل می‌کند که نحوه ساختار و مدیریت یک سازمان، همچنین نقش‌ها، مسئولیت‌ها و سیستم‌های اختیارات و ارتباطات به‌خوبی تعریف‌شده و از استراتژی کلی و مدل عملیاتی آن حمایت می‌کند.
نتیجهOutcomeنتیجه‌ای برای یک ذینفع که توسط یک یا چند خروجی امکان‌پذیر شده است.
خروجیOutputتحویل‌دادنی ملموس یا ناملموس از یک فعالیت.
برون‌سپاریOutsourcingفرآیند واگذاری تأمین محصولات و خدمات به تأمین‌کنندگان خارجی که قبلاً به‌طور داخلی ارائه می‌شدند.
شرکا و تأمین‌کنندگانPartners and Suppliersیکی از چهار بعد مدیریت خدمات. شامل روابطی است که یک سازمان با سایر سازمان‌ها دارد که در طراحی، توسعه، استقرار، تحویل، پشتیبانی و/یا بهبود مستمر خدمات درگیر هستند.
شراکتPartnershipرابطه‌ای بین دو سازمان که شامل همکاری نزدیک برای دستیابی به اهداف و مقاصد مشترک است.
عملکردPerformanceمعیاری از آنچه که توسط یک سیستم، شخص، تیم، تمرین یا خدمت به‌دست می‌آید یا تحویل داده می‌شود.
پایلوتPilotپیاده‌سازی آزمایشی یک خدمت با دامنه محدود در یک محیط زنده.
برنامهPlanفعالیت زنجیره ارزش که اطمینان می‌دهد درک مشترکی از چشم‌انداز، وضعیت کنونی و جهت بهبود برای تمام چهار بعد و تمامی محصولات و خدمات در یک سازمان وجود دارد.
سیاستPolicyانتظارات و نیت‌های مدیریت که به‌طور رسمی مستند شده و برای هدایت تصمیمات و فعالیت‌ها استفاده می‌شود.
تمرین مدیریت پرتفویPortfolio Management Practiceتمرینی برای اطمینان از اینکه یک سازمان ترکیب مناسبی از برنامه‌ها، پروژه‌ها، محصولات و خدمات برای اجرای استراتژی خود در چارچوب محدودیت‌های مالی و منابع دارد.
بازنگری پس از پیاده‌سازیPost-Implementation Review (PIR)بازنگری پس از پیاده‌سازی یک تغییر، برای ارزیابی موفقیت و شناسایی فرصت‌های بهبود.
تمرینPracticeمجموعه‌ای از منابع سازمانی طراحی‌شده برای انجام کار یا دستیابی به یک هدف.
مشکلProblemعلت یا علت‌های بالقوه‌ای که می‌تواند باعث یک یا چند حادثه شود.
تمرین مدیریت مشکلProblem Management Practiceتمرینی برای کاهش احتمال و تأثیر حوادث با شناسایی علت‌های واقعی و بالقوه حوادث و مدیریت راه‌حل‌های موقت و خطاهای شناخته‌شده.
رویهProcedureراهی مستند برای انجام یک فعالیت یا فرآیند.
فرآیندProcessمجموعه‌ای از فعالیت‌های مرتبط یا در تعامل که ورودی‌ها را به خروجی‌ها تبدیل می‌کند. یک فرآیند یک یا چند ورودی تعریف‌شده را گرفته و آن‌ها را به خروجی‌های تعریف‌شده تبدیل می‌کند. فرآیندها توالی اقدامات و وابستگی‌های آن‌ها را تعریف می‌کنند.
محصولProductپیکربندی منابع یک سازمان طراحی‌شده برای ارائه ارزش برای یک مصرف‌کننده.
محیط تولیدProduction Environmentبه معنای محیط زنده است.
برنامهProgrammeمجموعه‌ای از پروژه‌ها و فعالیت‌های مرتبط و ساختار سازمانی ایجادشده برای هدایت و نظارت بر آن‌ها.


ادامه‌ مطلب در صفحه‌ بعدی...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

error: ياد بگيريم از کپي کردن حذر کنيم×| مدانت