عنوان فارسی عنوان انگلیسی تعریف اصطلاح سازمانها و افراد Organizations and People یکی از چهار بعد مدیریت خدمات. اطمینان حاصل میکند که نحوه ساختار و مدیریت یک سازمان، همچنین نقشها، مسئولیتها و سیستمهای اختیارات و ارتباطات بهخوبی تعریفشده و از استراتژی کلی و مدل عملیاتی آن حمایت میکند. نتیجه Outcome نتیجهای برای یک ذینفع که توسط یک یا چند خروجی امکانپذیر شده است. خروجی Output تحویلدادنی ملموس یا ناملموس از یک فعالیت. برونسپاری Outsourcing فرآیند واگذاری تأمین محصولات و خدمات به تأمینکنندگان خارجی که قبلاً بهطور داخلی ارائه میشدند. شرکا و تأمینکنندگان Partners and Suppliers یکی از چهار بعد مدیریت خدمات. شامل روابطی است که یک سازمان با سایر سازمانها دارد که در طراحی، توسعه، استقرار، تحویل، پشتیبانی و/یا بهبود مستمر خدمات درگیر هستند. شراکت Partnership رابطهای بین دو سازمان که شامل همکاری نزدیک برای دستیابی به اهداف و مقاصد مشترک است. عملکرد Performance معیاری از آنچه که توسط یک سیستم، شخص، تیم، تمرین یا خدمت بهدست میآید یا تحویل داده میشود. پایلوت Pilot پیادهسازی آزمایشی یک خدمت با دامنه محدود در یک محیط زنده. برنامه Plan فعالیت زنجیره ارزش که اطمینان میدهد درک مشترکی از چشمانداز، وضعیت کنونی و جهت بهبود برای تمام چهار بعد و تمامی محصولات و خدمات در یک سازمان وجود دارد. سیاست Policy انتظارات و نیتهای مدیریت که بهطور رسمی مستند شده و برای هدایت تصمیمات و فعالیتها استفاده میشود. تمرین مدیریت پرتفوی Portfolio Management Practice تمرینی برای اطمینان از اینکه یک سازمان ترکیب مناسبی از برنامهها، پروژهها، محصولات و خدمات برای اجرای استراتژی خود در چارچوب محدودیتهای مالی و منابع دارد. بازنگری پس از پیادهسازی Post-Implementation Review (PIR) بازنگری پس از پیادهسازی یک تغییر، برای ارزیابی موفقیت و شناسایی فرصتهای بهبود. تمرین Practice مجموعهای از منابع سازمانی طراحیشده برای انجام کار یا دستیابی به یک هدف. مشکل Problem علت یا علتهای بالقوهای که میتواند باعث یک یا چند حادثه شود. تمرین مدیریت مشکل Problem Management Practice تمرینی برای کاهش احتمال و تأثیر حوادث با شناسایی علتهای واقعی و بالقوه حوادث و مدیریت راهحلهای موقت و خطاهای شناختهشده. رویه Procedure راهی مستند برای انجام یک فعالیت یا فرآیند. فرآیند Process مجموعهای از فعالیتهای مرتبط یا در تعامل که ورودیها را به خروجیها تبدیل میکند. یک فرآیند یک یا چند ورودی تعریفشده را گرفته و آنها را به خروجیهای تعریفشده تبدیل میکند. فرآیندها توالی اقدامات و وابستگیهای آنها را تعریف میکنند. محصول Product پیکربندی منابع یک سازمان طراحیشده برای ارائه ارزش برای یک مصرفکننده. محیط تولید Production Environment به معنای محیط زنده است. برنامه Programme مجموعهای از پروژهها و فعالیتهای مرتبط و ساختار سازمانی ایجادشده برای هدایت و نظارت بر آنها.