عنوان فارسی عنوان انگلیسی تعریف اصطلاح کارآمدی Efficiency معیاری برای ارزیابی اینکه آیا مقدار مناسبی از منابع توسط یک تمرین، خدمت یا فعالیت استفاده شده است. تغییر اضطراری Emergency Change تغییری که باید هر چه سریعتر معرفی شود. درگیر شدن Engage فعالیت زنجیره ارزشی که درک خوبی از نیازهای ذینفعان، شفافیت، تعامل مداوم و روابط خوب با تمام ذینفعان را فراهم میکند. محیط Environment یک زیرمجموعه از زیرساخت IT که برای یک هدف خاص استفاده میشود، به عنوان مثال، یک محیط زنده یا محیط آزمایشی. همچنین میتواند به شرایط خارجی اشاره کند که بر چیزی تأثیر میگذارد. خطا Error نقص یا آسیبپذیری که ممکن است منجر به حوادث شود. کنترل خطا Error Control فعالیتهای مدیریت مشکل که برای مدیریت خطاهای شناخته شده استفاده میشود. تشدید Escalation عمل آگاهسازی یا انتقال مالکیت یک مسئله یا مورد کاری. رویداد Event هر تغییر در وضعیت که برای مدیریت یک خدمت یا سایر موارد پیکربندی اهمیت دارد. مشتری خارجی External Customer مشتری که برای سازمانی غیر از ارائهدهنده خدمت کار میکند. شکست Failure از دست دادن توانایی عمل طبق مشخصات یا ارائه خروجی یا نتیجه مورد نیاز. حلقه بازخورد Feedback Loop تکنیکی که در آن خروجیهای یک قسمت از سیستم به عنوان ورودی برای همان قسمت از سیستم استفاده میشود. چهار بعد مدیریت خدمات Four Dimensions of Service Management چهار دیدگاهی که برای تسهیل مؤثر و کارآمد ارزش برای مشتریان و سایر ذینفعان به شکل محصولات و خدمات حیاتی هستند. کالاها Goods منابع ملموسی که از یک ارائهدهنده خدمت به یک مصرفکننده خدمت منتقل یا برای انتقال موجود هستند، همراه با مالکیت و حقوق و مسئولیتهای مرتبط. حاکمیت Governance وسیلهای که سازمان از طریق آن هدایت و کنترل میشود. شناسه Identity نام منحصر به فردی که برای شناسایی و اعطای حقوق دسترسی به سیستم به یک کاربر، شخص یا نقش استفاده میشود. بهبود Improve فعالیت زنجیره ارزشی که اطمینان میدهد محصولات، خدمات و تمرینها به طور مداوم در تمام فعالیتهای زنجیره ارزشی و چهار بعد مدیریت خدمات بهبود مییابند. حادثه Incident اختلال غیرمترقبه در یک خدمت یا کاهش کیفیت یک خدمت. مدیریت حادثه Incident Management تمرینی برای کاهش تأثیر منفی حوادث با بازیابی سریع عملیات عادی خدمت. اطلاعات و فناوری Information and Technology یکی از چهار بعد مدیریت خدمات. این بعد شامل اطلاعات و دانش استفاده شده برای ارائه خدمات و اطلاعات و فناوریهای استفاده شده برای مدیریت تمام جنبههای سیستم ارزش خدمات است. تمرین مدیریت امنیت اطلاعات Information Security Management Practice تمرینی برای حفاظت از یک سازمان با درک و مدیریت ریسکها نسبت به محرمانگی، یکپارچگی و دسترسی به اطلاعات.