شرکت مدانت

عنوان فارسیعنوان انگلیسیتعریف اصطلاح
کارآمدیEfficiencyمعیاری برای ارزیابی اینکه آیا مقدار مناسبی از منابع توسط یک تمرین، خدمت یا فعالیت استفاده شده است.
تغییر اضطراریEmergency Changeتغییری که باید هر چه سریع‌تر معرفی شود.
درگیر شدنEngageفعالیت زنجیره ارزشی که درک خوبی از نیازهای ذینفعان، شفافیت، تعامل مداوم و روابط خوب با تمام ذینفعان را فراهم می‌کند.
محیطEnvironmentیک زیرمجموعه از زیرساخت IT که برای یک هدف خاص استفاده می‌شود، به عنوان مثال، یک محیط زنده یا محیط آزمایشی. همچنین می‌تواند به شرایط خارجی اشاره کند که بر چیزی تأثیر می‌گذارد.
خطاErrorنقص یا آسیب‌پذیری که ممکن است منجر به حوادث شود.
کنترل خطاError Controlفعالیت‌های مدیریت مشکل که برای مدیریت خطاهای شناخته شده استفاده می‌شود.
تشدیدEscalationعمل آگاه‌سازی یا انتقال مالکیت یک مسئله یا مورد کاری.
رویدادEventهر تغییر در وضعیت که برای مدیریت یک خدمت یا سایر موارد پیکربندی اهمیت دارد.
مشتری خارجیExternal Customerمشتری که برای سازمانی غیر از ارائه‌دهنده خدمت کار می‌کند.
شکستFailureاز دست دادن توانایی عمل طبق مشخصات یا ارائه خروجی یا نتیجه مورد نیاز.
حلقه بازخوردFeedback Loopتکنیکی که در آن خروجی‌های یک قسمت از سیستم به عنوان ورودی برای همان قسمت از سیستم استفاده می‌شود.
چهار بعد مدیریت خدماتFour Dimensions of Service Managementچهار دیدگاهی که برای تسهیل مؤثر و کارآمد ارزش برای مشتریان و سایر ذینفعان به شکل محصولات و خدمات حیاتی هستند.
کالاهاGoodsمنابع ملموسی که از یک ارائه‌دهنده خدمت به یک مصرف‌کننده خدمت منتقل یا برای انتقال موجود هستند، همراه با مالکیت و حقوق و مسئولیت‌های مرتبط.
حاکمیتGovernanceوسیله‌ای که سازمان از طریق آن هدایت و کنترل می‌شود.
شناسهIdentityنام منحصر به فردی که برای شناسایی و اعطای حقوق دسترسی به سیستم به یک کاربر، شخص یا نقش استفاده می‌شود.
بهبودImproveفعالیت زنجیره ارزشی که اطمینان می‌دهد محصولات، خدمات و تمرین‌ها به طور مداوم در تمام فعالیت‌های زنجیره ارزشی و چهار بعد مدیریت خدمات بهبود می‌یابند.
حادثهIncidentاختلال غیرمترقبه در یک خدمت یا کاهش کیفیت یک خدمت.
مدیریت حادثهIncident Managementتمرینی برای کاهش تأثیر منفی حوادث با بازیابی سریع عملیات عادی خدمت.
اطلاعات و فناوریInformation and Technologyیکی از چهار بعد مدیریت خدمات. این بعد شامل اطلاعات و دانش استفاده شده برای ارائه خدمات و اطلاعات و فناوری‌های استفاده شده برای مدیریت تمام جنبه‌های سیستم ارزش خدمات است.
تمرین مدیریت امنیت اطلاعاتInformation Security Management Practiceتمرینی برای حفاظت از یک سازمان با درک و مدیریت ریسک‌ها نسبت به محرمانگی، یکپارچگی و دسترسی به اطلاعات.


ادامه‌ مطلب در صفحه‌ بعدی...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

error: ياد بگيريم از کپي کردن حذر کنيم×| مدانت