عنوان فارسی عنوان انگلیسی تعریف اصطلاح تمرین مدیریت استراتژی Strategy Management Practice تمرینی برای فرموله کردن اهداف یک سازمان و اتخاذ راهبردها و تخصیص منابع لازم برای دستیابی به این اهداف. تأمینکننده Supplier ذینفع مسئول تأمین خدماتی که توسط یک سازمان استفاده میشود. تمرین مدیریت تأمینکنندگان Supplier Management Practice تمرینی برای اطمینان از اینکه تأمینکنندگان سازمان و سطوح عملکرد آنها بهطور مناسب مدیریت میشوند تا از ارائه محصولات و خدمات با کیفیت بدون وقفه حمایت شود. تیم پشتیبانی Support Team تیمی که مسئول حفظ عملیات عادی، رسیدگی به درخواستهای کاربران و حل مشکلات و حوادث مرتبط با محصولات، خدمات یا سایر موارد پیکربندی مشخص شده است. سیستم System ترکیبی از عناصر در حال تعامل که بهطور سازمانیافته و نگهداریشده برای دستیابی به یک یا چند هدف بیانشده ایجاد شده است. تفکر سیستمی Systems Thinking رویکردی جامع به تحلیل که بر نحوه عملکرد، ارتباط و تعامل اجزای یک سیستم در طول زمان و در زمینه سایر سیستمها تمرکز دارد. بدهی فنی Technical Debt کل بار کار مجدد انباشتهشده از انتخاب روشهای دور زدن به جای راهحلهای سیستم که زمان بیشتری میبرد. محیط آزمایش Test Environment محیطی کنترلشده که برای آزمایش محصولات، خدمات و سایر موارد پیکربندی ایجاد میشود. شخص ثالث Third Party ذینفع خارجی برای یک سازمان. حجم کار Throughput اندازهگیری مقدار کار انجامشده توسط یک محصول، خدمت یا سیستم دیگر در یک دوره زمانی معین. تراکنش Transaction واحد کاری که شامل تبادل بین دو یا چند شرکتکننده یا سیستم است. سناریو کاربردی Use Case تکنیکی که از سناریوهای عملی واقعی برای تعریف نیازهای کاربردی و طراحی آزمایشها استفاده میکند. کاربر User شخصی که از خدمات استفاده میکند. کارایی Utility کارکردی که توسط یک محصول یا خدمت برای برآورده کردن یک نیاز خاص ارائه میشود. کارایی میتواند بهعنوان «آنچه خدمت انجام میدهد» خلاصه شود و میتواند برای تعیین اینکه آیا یک خدمت «برای هدف مناسب است» استفاده شود. برای داشتن کارایی، یک خدمت باید یا از عملکرد مصرفکننده حمایت کند یا محدودیتها را از مصرفکننده بردارد. بسیاری از خدمات هر دو را انجام میدهند. نیازهای کارایی Utility Requirements نیازهای عملکردی که توسط مشتری تعریف شده و منحصر به یک محصول خاص هستند. اعتبارسنجی Validation تأیید اینکه سیستم، محصول، خدمت یا سایر موجودیتها با مشخصات توافقشده مطابقت دارند. ارزش Value منافع، سودمندی و اهمیت درکشده از یک چیز. جریان ارزش Value Stream مجموعهای از مراحل که یک سازمان برای ایجاد و ارائه محصولات و خدمات به مصرفکنندگان انجام میدهد. جریانها و فرآیندهای ارزش Value Streams and Processes یکی از چهار بعد مدیریت خدمات. این فعالیتها، جریانهای کاری، کنترلها و رویههای مورد نیاز برای دستیابی به اهداف توافقشده را تعریف میکند. چشمانداز Vision آرزویی تعریفشده از آنچه یک سازمان میخواهد در آینده به آن تبدیل شود.