شرکت مدانت

عنوان فارسیعنوان انگلیسیتعریف اصطلاح
تمرین مدیریت استراتژیStrategy Management Practiceتمرینی برای فرموله کردن اهداف یک سازمان و اتخاذ راهبردها و تخصیص منابع لازم برای دستیابی به این اهداف.
تأمین‌کنندهSupplierذینفع مسئول تأمین خدماتی که توسط یک سازمان استفاده می‌شود.
تمرین مدیریت تأمین‌کنندگانSupplier Management Practiceتمرینی برای اطمینان از اینکه تأمین‌کنندگان سازمان و سطوح عملکرد آن‌ها به‌طور مناسب مدیریت می‌شوند تا از ارائه محصولات و خدمات با کیفیت بدون وقفه حمایت شود.
تیم پشتیبانیSupport Teamتیمی که مسئول حفظ عملیات عادی، رسیدگی به درخواست‌های کاربران و حل مشکلات و حوادث مرتبط با محصولات، خدمات یا سایر موارد پیکربندی مشخص شده است.
سیستمSystemترکیبی از عناصر در حال تعامل که به‌طور سازمان‌یافته و نگهداری‌شده برای دستیابی به یک یا چند هدف بیان‌شده ایجاد شده است.
تفکر سیستمیSystems Thinkingرویکردی جامع به تحلیل که بر نحوه عملکرد، ارتباط و تعامل اجزای یک سیستم در طول زمان و در زمینه سایر سیستم‌ها تمرکز دارد.
بدهی فنیTechnical Debtکل بار کار مجدد انباشته‌شده از انتخاب روش‌های دور زدن به جای راه‌حل‌های سیستم که زمان بیشتری می‌برد.
محیط آزمایشTest Environmentمحیطی کنترل‌شده که برای آزمایش محصولات، خدمات و سایر موارد پیکربندی ایجاد می‌شود.
شخص ثالثThird Partyذینفع خارجی برای یک سازمان.
حجم کارThroughputاندازه‌گیری مقدار کار انجام‌شده توسط یک محصول، خدمت یا سیستم دیگر در یک دوره زمانی معین.
تراکنشTransactionواحد کاری که شامل تبادل بین دو یا چند شرکت‌کننده یا سیستم است.
سناریو کاربردیUse Caseتکنیکی که از سناریوهای عملی واقعی برای تعریف نیازهای کاربردی و طراحی آزمایش‌ها استفاده می‌کند.
کاربرUserشخصی که از خدمات استفاده می‌کند.
کاراییUtilityکارکردی که توسط یک محصول یا خدمت برای برآورده کردن یک نیاز خاص ارائه می‌شود. کارایی می‌تواند به‌عنوان «آنچه خدمت انجام می‌دهد» خلاصه شود و می‌تواند برای تعیین اینکه آیا یک خدمت «برای هدف مناسب است» استفاده شود. برای داشتن کارایی، یک خدمت باید یا از عملکرد مصرف‌کننده حمایت کند یا محدودیت‌ها را از مصرف‌کننده بردارد. بسیاری از خدمات هر دو را انجام می‌دهند.
نیازهای کاراییUtility Requirementsنیازهای عملکردی که توسط مشتری تعریف شده و منحصر به یک محصول خاص هستند.
اعتبارسنجیValidationتأیید اینکه سیستم، محصول، خدمت یا سایر موجودیت‌ها با مشخصات توافق‌شده مطابقت دارند.
ارزشValueمنافع، سودمندی و اهمیت درک‌شده از یک چیز.
جریان ارزشValue Streamمجموعه‌ای از مراحل که یک سازمان برای ایجاد و ارائه محصولات و خدمات به مصرف‌کنندگان انجام می‌دهد.
جریان‌ها و فرآیندهای ارزشValue Streams and Processesیکی از چهار بعد مدیریت خدمات. این فعالیت‌ها، جریان‌های کاری، کنترل‌ها و رویه‌های مورد نیاز برای دستیابی به اهداف توافق‌شده را تعریف می‌کند.
چشم‌اندازVisionآرزویی تعریف‌شده از آنچه یک سازمان می‌خواهد در آینده به آن تبدیل شود.


ادامه‌ مطلب در صفحه‌ بعدی...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

error: ياد بگيريم از کپي کردن حذر کنيم×| مدانت