شرکت مدانت

عنوان فارسیعنوان انگلیسیتعریف اصطلاح
پرتفوی خدماتService Portfolioمجموعه‌ای کامل از محصولات و خدمات که توسط یک سازمان در طول چرخه عمر آن‌ها مدیریت می‌شود.
ارائه‌دهنده خدماتService Providerنقشی که توسط یک سازمان در یک رابطه خدماتی ایفا می‌شود تا خدماتی به مصرف‌کنندگان ارائه دهد.
ارائه خدماتService Provisionفعالیت‌هایی که توسط یک سازمان برای ارائه خدمات انجام می‌شود. این شامل مدیریت منابع ارائه‌دهنده، پیکربندی‌شده برای تحویل خدمت؛ اطمینان از دسترسی به این منابع برای کاربران؛ انجام اقدامات خدماتی توافق‌شده؛ مدیریت سطح خدمت؛ و بهبود مستمر است. این ممکن است شامل تأمین کالاها نیز باشد.
رابطه خدماتیService Relationshipهمکاری بین یک ارائه‌دهنده خدمت و مصرف‌کننده خدمت. روابط خدماتی شامل ارائه خدمات، مصرف خدمات و مدیریت رابطه خدماتی است.
مدیریت رابطه خدماتیService Relationship Managementفعالیت‌های مشترک انجام‌شده توسط یک ارائه‌دهنده خدمت و یک مصرف‌کننده خدمت برای اطمینان از ایجاد ارزش مستمر بر اساس پیشنهادات خدماتی توافق‌شده و در دسترس.
درخواست خدماتService Requestدرخواست یک کاربر یا نماینده مجاز کاربر که یک اقدام خدماتی را که به‌عنوان بخشی عادی از تحویل خدمت توافق‌شده است، آغاز می‌کند.
تمرین مدیریت درخواست خدماتService Request Management Practiceتمرینی برای حمایت از کیفیت توافق‌شده یک خدمت با مدیریت تمامی درخواست‌های خدماتی از پیش تعریف‌شده و آغازشده توسط کاربر به‌صورت مؤثر و کاربرپسند.
تمرین اعتبارسنجی و آزمون خدماتService Validation and Testing Practiceتمرینی برای اطمینان از اینکه محصولات و خدمات جدید یا تغییر یافته با الزامات تعریف‌شده مطابقت دارند.
سیستم ارزش خدمات (SVS)Service Value System (SVS)مدلی که نشان می‌دهد چگونه تمامی اجزاء و فعالیت‌های یک سازمان با هم کار می‌کنند تا تسهیل‌گر ایجاد ارزش باشند.
تمرین توسعه و مدیریت نرم‌افزارSoftware Development and Management Practiceتمرینی برای اطمینان از اینکه برنامه‌ها نیازهای ذینفعان را از نظر کارایی، قابلیت اطمینان، نگهداری، انطباق و قابلیت حسابرسی برآورده می‌کنند.
تأمینSourcingفعالیت برنامه‌ریزی و تأمین منابع از یک نوع منبع خاص، که می‌تواند داخلی یا خارجی، متمرکز یا توزیع‌شده، و باز یا اختصاصی باشد.
مشخصاتSpecificationتوصیف مستند ویژگی‌های یک محصول، خدمت یا سایر موارد پیکربندی.
حامیSponsorشخصی که بودجه‌ای برای مصرف خدمت تأیید می‌کند. همچنین می‌تواند برای توصیف یک سازمان یا فردی که حمایت مالی یا دیگری برای یک ابتکار فراهم می‌آورد، استفاده شود.
ذینفعStakeholderشخص یا سازمانی که در یک سازمان، محصول، خدمت، تمرین، یا دیگر موجودیت‌ها علاقه یا مشارکت دارد.
استانداردStandardمدرکی که توسط اجماع تعیین‌شده و توسط یک نهاد شناخته‌شده تأیید شده است و برای استفاده مشترک و مکرر، الزامات اجباری، راهنماها یا ویژگی‌ها را برای موضوع خود فراهم می‌کند.
تغییر استانداردStandard Changeتغییر کم‌خطر و پیش‌تأییدشده که به‌خوبی درک شده و به‌طور کامل مستند است و می‌تواند بدون نیاز به تأیید اضافی پیاده‌سازی شود.
وضعیتStatusتوصیف وضعیت‌های خاصی که یک موجودیت می‌تواند در یک زمان معین داشته باشد.


ادامه‌ مطلب در صفحه‌ بعدی...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

error: ياد بگيريم از کپي کردن حذر کنيم×| مدانت