Request Queue Add-in
ServiceDesk Plus Add-ins
با پلاگینهای سفارشی مدانت، سرویس دسک پلاس را قدرتمندتر و جذابتر کردیم!
برخی از فیچرهای ManageEngine نیازهای سفارشی مشتریان را پوشش نمیدهد؛ دپارتمان تولید و مهندسی مدانت پلاگینهای سفارشی را برای افزایش سطح قابلیتهای سرویس و رفع نیازهای سفارشی مشتریان ارایه کرده که درصورت تمایل میتوانید آنها را خریداری کنید تا به سرویس دسک پلاس سازمان شما افزوده شود.
افزونه صف انتظار | Request Queue Add-in
سناریو:
تصور کنید وارد بانک یا یک ارگان دولتی و خصوصی شدید و از دستگاه نوبتدهی یک برگه شماره میگیرید که روی آن تعداد باجههای پاسخگو، نفرات در صف و میزان زمان رسیدگی به کار بانکی شما نوشته شده. داشتن یک برگه به این سادگی کمک میکند با ظرفیت ارایه خدمات آشنا شوید و تا رسیدن نوبت شما با آرامش روی صندلی مینشینید ولیکن در نبود چنین دستگاه و چنین برنامهای سبب آشفتگی میشوید و اگر شما برگه نوبت بگیرید اما تعداد باجههای پاسخگو، نفرات در صف و میزان زمان رسیدگی در آن وجود نداشته باشد، احساس ناخوشایندی خواهید داشت. چراکه معلوم نیست کی نوبتتان میشود؟ چقدر باید صبر کنید؟ چند نفر مانده به نوبت شما و…. و در چنین شرایطی به احتمال زیاد مرتب از متصدیان میپرسید پس چی شد؟ کی کار من را انجام میدهید؟
همین سناریو در فناوری اطلاعات هم هست. تصور کنید کاربران درخواست خود را ثبت کردهاند و شماره تیکت هم دارند اما پس از آن اطلاعی از تعداد کارشناسان پاسخگو، درخواستهای در صف و میزان زمان رسیدگی ندارید. این یعنی کاربران سازمانها درک درستی از ظرفیت ارایه خدمات فناوری اطلاعات توسط کارشناسان انفورماتیک ندارند. اگرچه واحد انفورماتیک برای درخواستها SLA تعریف میکند اما افزایش درخواستها و کمبود منابع انسانی باعث نقض SLA میشود؛ ازاینرو کاربران علیرغم ثبت درخواست، مکرراً تلفنی هم پیگیری میکنند که همین موضوع سبب افزایش ترافیک ناخواسته میشود. (مقاله مرتبط را حتماً بخوانید)
پیش نمایش
این افزونه جدولی پویا از تعداد کل کاربران سازمان، تعداد درخواستهای باز و تعداد کارشناسان پاسخگو را نشان میدهد؛ سپس بر اساس میانگین SLA پاسخگویی، زمان در صف ماندن کاربران را بر اساس ظرفیت واحد فناوری اطلاعات بطور تخمینی محاسبه میکند!
چالش:
اگر این پلاگین را نداشته باشید!
- عدم درک کاربران از ظرفیت فناوری اطلاعات
- نبود دید کافی از وضعیت زمان انتظار
- افزایش ترافیک تلفنی بواسطهی پیگیری آنان
- افزایش سطح انتظارات کاربران
راهکار:
اگر این پلاگین را داشته باشید.
- افزایش درک کاربران از ظرفیت فناوری اطلاعات
- افزایش دید کافی از وضعیت انفورماتیک
- کاهش نرخ پیگیری تلفنی یا تیکیتی کاربران با توجه به مشاهده ظرفیت پاسخگویی
قابلیتها:
کاهش نرخ پیگیری تلفنی یا تیکتی کاربران با توجه به مشاهده ظرفیت پاسخگویی
- جدول نمایشی داینامیک
- امکان افزودن پلاگین به دشبورد درخواست کنندگان و کارشناسان
- امکان سفارشی سازی آسان
- محاسبه خودکار زمان انتظار
بیشتر بدانید بهتر انتخاب میکنید ↗
مزایای پلاگینهای مدانت:
- برنامهنویسی امن و بدون بارترافیکی مازاد
- رابط کاربری انیمیشنی جذاب و کاربرپسند
- بی نیاز به نصب
- امکان سفارشی سازی توسط مشتری
- استفاده از آخرین تکنولوژی برنامهنویسی وب
- سازگار با تمام نسخههای سرویس دسک پلاس
- فعالسازی رایگان توسط کارشناسان مدانت
- امکان اجرا هم در داخل سرویس دسک هم در خارج از آن
..