راهکارهای مدیریتی فناوری اطلاعات برای مراکز آموزشی و دانشگاهها
معرفی و شرح علت عقبماندگی دانشگاهها و مراکز آموزشی بهمراه ارایه راهحلهای مدیریتی مبتنی بر فناوری اطلاعات جهت توسعه و رشد آنان
MedaNet Solutions for Education
به معنای واقعی دانشگاه باشید!
راهکارهای مدیریتی برای مراکز آموزشی و دانشگاهها ↗
شرح نیاز:
در طول سالها، آموزش عالی شاهد برخی از نوآوریهای فناورانه و شگفتانگیز، از جمله یادگیری از راه دور، آزمایشگاههای VR و AR، IoT و غیره بوده است. با تکنولوژی شدن بخش آموزش عالی، از موسسات و مراکز آموزشی انتظار میرود بهترین خدمات را به دانشجویان ارایه کنند. اما علیرغم توسعهی دورههای آموزشی و ابزارهای نوین آموزش و آزمون، متاسفانه رویهی مدیریت بر پایهی فناوری اطلاعات در چنین مراکز آموزشی و دانشگاهها عقب مانده و همین موضوع سبب بروز چالشهای فزایندهای برای اساتید، دانشجویان و مالکان پردیس آموزشی شده. برخی از این نقاط درد عبارتند از:
- اطمینان از زمان آماده به کار و در دسترس بودن شبکههای دانشگاهی، پورتالهای یادگیری داخلی و برنامههای مهم برای یادگیری بدون وقفه.
- اجرای پروتکلها برای وبسایتها و انجمنهای یادگیری.
- مدیریت، ردیابی، به روز رسانی و تامین امنیت تجهیزات آموزشی و داراییهای دانشگاه.
- ارائه و مدیریت دسترسی مبتنی بر نقش به سوابق دانشجویی و استادان، کانالهای یادگیری، برنامه درسی و دادههای موسسه.
- نگهداری سوابق دانشجویان، دورهها و اساتید و تجهیزات.
محبوبترین ارایهکننده راهکارهای مدیریت فناوری اطلاعات مبتنی بر چارچوب ITIL در جهان
MedaNet ↗
شرکت MedaNet نیز بعنوان یک مجری متخصص با فعالیت ۱۰ ساله در آموزش، پیادهسازی و استقرار سرویسهای ManageEngine خود یکی از منحصرترین و البته اولین ارایهکننده این محصولات در ایران است. اقدام به برگزاری کارگاههای آموزشی نموده و تاکنون صدها نفر موفق به کسب گواهینامه شدند. امروزه داشتن یک تخصص ویژه امری مهم در استخدامهای داخل و خارج از کشور است و چه بهتر که شما تخصص محصولی داشته باشید که در سراسر دنیا از آن استفاده میشود. با دورههای کاربردی و عملیاتی ورکشاپهای مدانت موفقیت شغلی و آیندهی خود را تضمین میکنید. این دورهها از شما یک استاد ماهر خواهد ساخت و کار با محصولات محبوب بینالمللی روزمهی شما را درخشانتر از پیش نشان خواهد داد. هدف ما آموزش نظری صرف نیست بلکه بطور کاربردی کاملاً در جریان پیادهسازی موفق سرویسها در سازمانهای مختلف خواهید شد…
اولین مجری تخصصی برنامههای آموزش نظری و کاربردی محصولات ManageEngine در ایران
راهحلهای پیشرفته مدانت برای بهینهسازی زیرساختهای فناوری اطلاعات پردیس آموزشی
راهحلهای جامع مدیریت فناوری اطلاعات ما برای صنعت آموزش و پرورش، شما را قادر میسازد تا کنترل کامل زیرساختها و خدمات فناوری اطلاعات خود را، هم در محدودهی دانشگاه و هم از راه دور، ندیریت کنید تا یک اکوسیستم بسیار امن و متصل برای یادگیری پایدار داشته باشید… شروع کنیم؟
مدیریت اساتید و دانشجویان | مدیریت درخواستها | مدیریت تجهیزات آموزشی | مدیریت شبکه و زیرساخت | امنیت اطلاعات | دادهکاوی | کنترل از راهدور |
مدیریت هویت اساتید و دانشجویان
مدیریت یکپارچه هویت کارکنان، اساتید و دانشجویان و مدیریت دسترسی
موسسات آموزشی لازمست که فهرستی فعال و همیشه بهروز برای مدیریت دانشجویان، استادان و حساب کارکنان دارند. علاوه بر این، آنها نیاز به ارائه دسترسی به استادان و کارکنان ممتاز دارند. تامین دسترسیها به اطلاعات دانشجویان مرتبط با استاد باید در کوتاهترین زمان ممکن اجرا شود.
راهحلهای فناوری برای مدیریت هویت پردیس آموزشی
برای چالش مدیریت هویت اساتید، دانشجویان دسترسیها راهحلهای قدرتمندی هست که بسیاری از آن بیاطلاعاند. سرویسهایی که ارایه میکنیم راهکاری یکپارچه از فناوری اطلاعات را برای آموزش عالی ارائه میدهد که به مدیریت سوابق کاربر، دانشجویان و استادان کمک میکند. موسسات آموزشی قادرند براحتی دسترسیها را کنترل کنند، امنیت را اعمال کنند و انطباق را تضمین کنند نظیر:
- محیط یکپارچه برای مدیریت دسترسی
- مدیریت دسترسی به فایل سرور و منابع
- ایجاد حساب یک مرحلهای با احراز هویت دوعاملی
- بهرهمندی از قابلیتهای دسترسی از راهدور
- شناسایی حسابهای کاربری غیرفعال و فعال کردن حسابهای دانشجویانی که یک دوره را در کلاس حضور نداشتند یا مرخصی گرفتهاند.
- بازنشانی انبوه گذرواژههای دانشجویی فراموش شده یا منقضی شده.
میزخدمت پردیس آموزشی
ترم به ترم، سیل خروشانی از دانشجویان و دانشآموزان به مدارس و دانشگاهها و مراکز آموزشی خصوصی سرازیر میشود. همین چالش منجر به افزایش ناگهانی تعداد فزایندهای از ثبتنام پ درخواستهای فراوان، مسائل پشتیبانی و تغییرات زیادی میشود، اگر یک سیستم مدیریتی داشته باشید تیمهای ارایهدهنده خدمات، خیلی سریع و اثربخش قادرند تا برنامههای آموزشی، ثبتنام دانشجویان، برنامههای زمانی و پاسخ به پرسشها و درخواستهای آنان و رفع سریع حوادث و مشکلات را مدیریت کند علاوه بر آن قادر به حسابرسی دورهای و مدیریت داراییهای توزیع شده در مدارس و دانشگاهها نیز خواهند بود.
چالش فقدان سیستم مدیریت درخواستها و خدمات
راهکار:
- دسترسی دانشجویان، اساتید و فارغالتحصیلان در یک نقطه تماس مرکزی برای دسترسی به خدمات دانشگاه، اطلاعیهها، راهکارهاَ سوابق درخواستها و موارد دیگر…
- از عیبیابی حوادث عمده و انجام درخواستهای دانشجویی و استادان تا سادهسازی گردشکار خدمات، د راهکار مدیریت خدمات سازمانی ManageEngine قابل ارایه است که شما را در تمام جبههها یاری میرساند.
- حسابرسی، همگامسازی و مدیریت داراییهای پراکنده و میزهای کمک از یک کنسول واحد.
- ایجاد گردشکار سفارشی برای انجام درخواستهای خدمات، خودکارسازی وظایف، مدیریت تغییرات و انتشار یکپارچه.
- توانمندسازی دانشجویان و کارکنان با یک پورتال سلف سرویس یکپارچه که به طور موثر اولویتبندی شده.
- ارایهی هشدارهای شبکه، مدیریت دستگاه و پورتالهای کاربر و ادغام آن با میزخدمت برای انجام تمام عملیات روزانه فناوری اطلاعات.
شبکه پردیس و مدیریت عملکرد برنامه
در حالی که دانشگاهها و موسسات آموزشی تلاش میکنند تا تحقیق و یادگیری را فراگیر بگیرند، مسئولیت سنگین نگهداری سرویسهاَ تامین امنیت تجهیزات و دسترسیها بر عهده تیمهای فناوری اطلاعات دانشگاه است برای جلوگیری از قطع شدن زمان برنامهریزی نشده و پرهیز از خرابی شبکه و بهینهسازی تجربه کاربر در وبسایت سازمانی و کاربران پورتال اینترانت. تیمهای فناوری اطلاعات باید از زمان بالا و در دسترس بودن پورتالهای یادگیری و ارزیابی برای ارائه تجربه یادگیری بدون وقفه اطمینان حاصل کنند.
چالش در دسترسپذیری سرویسها و برنامههای آموزشی برای دانشجویان و اساتید
راهکار:
- یک کنسول واحد برای نظارت بر تغییرات پیکربندی شبکه، انطباق و فعالیت کاربر.
- نظارت بر عملکرد برنامه، سرورها، پایگاه دادهها با تشخیص عملکرد.
- کنترل، نظارت و مسدود کردن USB و دستگاههای جانبی از دسترسی غیرمجاز به دادههای حساس
- پیشگیری موثر از خرابی، قطع برنامهریزی نشده و ازدحام ترافیک.
- مدیریت پهنای باند برای دریافت و ارسال اطلاعات.
- دسترسی دانشجویان به وبسایتها و برنامههای کاربردی.
- ایجاد لیست سیاه طبق سیاست دانشگاه برای جلوگیری از آسیبپذیری.
حفظ امنیت تجهیزات و امنیت اطلاعات پردیس آموزشی
شبکههای باز دانشگاها و سایتهای رایانه ای با دسترسی اینترنت برای امور تحقیق و انجام پروژهها خطرات امنیتی بسیاری بهمراه دارد اما بجای قطع دسترسی راهکارهایی برای مدیریت امنیت ارایه شده که کارشناسان فناوری اطلاعات قادرند با حفظ حریم خصوصی دانشجویان و کارکنان و ارائه سطوح امنیتی از تهدیدات علیه سیستمهای داخلی و خارجی محافظت کنند. راهحلهای امنیتی بینشهای عملی را برای جلوگیری، شناسایی و کاهش حملات سایبری و دسترسی ایمن کاربر ممتاز در زمان واقعی ارائه میدهد، همراه با اطمینان از ایمنی، گزارش و انطباق با احکام نظارتی یا داخلی در یک زمان.
چالش سرقت، افشا، نشت و یا امحای اطلاعات و آسیبپذیری تجهیزات
راهکار:
- حسابرسی فعالیت ورود به سیستم کاربر برای جلوگیری از سوءستفاده
- چتر امن برای ذخیره و مدیریت اعتبار مدیر، دانشجو و کارکنان.
- مدیریت رمز عبور خودخدمتی با امکان تنظیم مجدد رمز عبور و تغییر گزینهها برای دانشجویان و کارکنان.
- نظارت بر شبکه مبتنی بر جریان برای نظارت بر استفاده از اینترنت دانشجویان، VPN-ها و فایروالها.
- کلید SSH، گواهی SSL و راهکار مدیریت دسترسی ممتاز
- راهحل جامع SIEM برای جمعآوری، تجزیه و تحلیل، گزارش و آرشیو سیاهههای مربوط به یک مکان مرکزی.
تجزیهوتحلیل هوشمند فناوری اطلاعات پردیس آموزشی
به منظور تصمیم گیری اگاهانه در مورد فناوری اطلاعات، برای تیم های فناوری اطلاعات مهم است که مجموعه داده هایی از جنبه های مختلف فناوری اطلاعات داشته باشند و همبستگی معنی دار را از مقادیر زیادی از داده ها برای به دست اوردن بینش های عملی ایجاد کنند.
راه حل تجزیه و تحلیل سلف سرویس پیشرفته ManageEngine به شما کمک می کند تا نقاط را متصل کنید و تصمیمات هوشمندانه فناوری اطلاعات را در حال حرکت بگیرید.
- تجسم داده ها و هوش تجاری برای فناوری اطلاعات
- صدها گزارش داخلی و داشبورد
- ایجاد گزارش فوری و انعطاف پذیر
- پشتیبانی خارج از جعبه برای چندین منبع داد
راه حل های پیشرفته برای پرورش یادگیری از راه دور
با گسترش چشم انداز یادگیری انلاین با سرعت نمایی، موسسات اموزشی باید وعده دسترسی بی وقفه پورتال های یادگیری، استادان و منابع را به دانش اموزان و کارکنان خود دهند. علاوه بر این، انتظار می رود که انها ایده های دانش اموزان را با اتکای بالا به کانال های یادگیری امن اماده ابر برای افزایش تحقیق و همکاری به ارمغان بیاورند. ManageEngine طیف گسترده ای از راه حل های فناوری اطلاعات را برای اموزش عالی ارائه می دهد که می تواند به شما کمک کند تا یکپارچه با روند رو به رشد یادگیری از راه دور سازگار شوید و در عین حال همکاری دانشجویان و استادان را حفظ کنید.
بیشتر بدانید بهتر انتخاب میکنید ↗
بدون دانش نظری، شما نمیدانید قوانین رانندگی چیست و بدون تجربه عملی، هرگز راننده نخواهید شد. دانش نظری، تمام پاسخها را در رابطه با “چرا” به شما میدهد، و دانش عملی تمایل دارد که شما را از “چگونگی” آگاه کند. تردیدی نیست که در تئوری، هیچ تفاوتی بین تئوری و عمل وجود ندارد. اما در عمل وجود دارد! زیرا دانش هیچ فایدهای ندارد، مگر اینکه آنرا به کار ببندید و عمل بدون دانش عمیق هرگز امکانپذیر نیست! هدف ما آموزش نظری نیست بلکه بطور کاربردی نیز با جریان پیادهسازی و عملیاتی کردن موفق سرویسها در سازمانهای مختلف همراه شما خواهیم بود.
Medanet & ManageEngine
در دانشگاه انقلاب فناوری به پا کنید!
IT Service Management
ITSM
IT Operations Management
ITOM
- ManageEngine OpManager
- ManageEngine NetFlow Analyzer
- ManageEngine Network Configuration Manager
- ManageEngine Applications Manager
- ManageEngine OpUtils
IT Asset Management
ITAM
- ManageEngine Asset Explorer
- ManageEngine Patch Management
- ManageEngine Endpoint Central
- ManageEngine ServiceDesk Plus
Security & Event Managemnt
SIEM
- ManageEngine ADAudit Plus
- ManageEngine PasswordManager Pro
- ManageEngine EventLog Analyzer
- ManageEngine Data Security
- ManageEngine Firewall Analyzer
- ManageEngine PAM360
Window Server Management
WSM
- ManageEngine ADManager Plus
- ManageEngine ADSelfService Plus
- ManageEngine Exchange Reporter Plus
- ManageEngine Recovery Manager Plus
Enterprie Service Management
ESM
- ManageEngine ServiceDesk Plus
- ManageEngine Asset Explorer
- ManageEngine Support Center
- Manageengine SDP MSP
حرفهای که باشید اثرگذارترید!
دنیایی مستندات آموزشی و مقالات تخصصی ناب و منحصر در سایت مدانت هست قبل، هنگام یا بعد از آموزش آنها را بخوانید و بلوغ فناوری خود را افزایش دهید!
اگر توانایی آموزش دارید به مدانت بپیوندید ↗