تفاوت بین لایسنس‌ها و درک مجوز AMS

مدانت به دو صورت لایسنس سرویس‌های ManageEngine‌ را در اختیار شما می‌گذارد.:

  • لایسنس غیررسمی Extended
  • لایسنس رسمی Primary

لایسنس Extended از ارایه دهندگان خارجی تهیه می‌شود قیمت آن به مراتب بسیار پایین‌تر از لایسنس Primary است زیرا فاقد تصدیق احراز و بدون پنل مشتریان در سایت ManageEngine است. با اینحال هر دو لایسنس دارای قابلیت‌های آپدیت می‌باشند.

ویژگیلایسنس Extendedلایسنس Primary
نحوه قیمت‌گذاریبر اساس تعداد دارایی‌ها و تکنسین‌هابر اساس تعداد دارایی‌ها و تکنسین‌ها
برآورد قیمتحدود ۵ درصد کل قیمت لایسنس رسمینرخ دلاری اعلام شده در سایت مادر + ۲۲% مالیات اروپا + ۱۰٪ صرافی +۲٪ سود شرکت
قابلیت آپدیت و آپگریددارددارد
پنل پشتیبانی مشتریان ManageEngineندارددارد
شرکت پشتیبانMedaNetManageEngine
مدل لایسنساشتراک سالانه اشتراک سالانه
مدل لایسنسمادام‌العمر(دائمی)+ AMSمادام‌العمر(دائمی)+ AMS

نکات مهم:

  • اگر لایسنس ServiceDesk Plus را بصورت ESM می‌خواهید می‌بایست تمامی کارشناسان هر Instance را درنظر بگیرید.
  • منظور از دارایی، تمام نقاط یا منابعی است که می‌خواهید در سرویس مدنظرتان، مدیریت کنید.
  • منظور از تکنسین یا کارشناس به کارکنان ارایه‌ی خدمت گفته می‌شود.
  • لایسنس‌ها برای یک سازمان قابل استفاده بوده و امکان انتشار یا بازفروش آن توسط دیگران ممکن نیست.
  • در برخی محصولات تعداد اندپوینت، کاربران، اینترفیس و دامین‌ها، کلیدها و… ملاک قیمت‌گذاری است.

در هر کدام از لایسنس‌های Extended و Primary به‌هنگام خرید یکی از محصولات مدیریت فناوری اطلاعات ManageEngine، دو نوع گزینه مجوز به کاربران ارائه می‌شود: مجوز اشتراک سالانه و مجوز دائمی یا:

  • لایسنس سالانه Annual Subscription
  • لایسنس مادام‌العمر Perpetual Subscription

درک تفاوت‌های بین این دو مدل بسیار مهم است!

مدل مجوز اشتراک سالانه به صورت سالانه ارائه می‌شود و در صورت عدم تمدید به موقع، منقضی می‌شود. بر اساس توافق‌نامه مجوز کاربر نهایی (EULA) ManageEngine، برای ادامه‌ی استفاده از نرم‌افزار، باید مجوزهای اشتراک حداقل از ۱۰ تا ۴۰ روز قبل از انقضا تمدید شوند. بعبارتی پیش از اتمام یکسال می‌بایست لایسنس را تمدید کنید تا امکان استفاده از نرم‌افزار و دریافت آپدیت‌هایش را داشته باشید.

در مدل مجوز دائمی، هزینه‌ای تقریباً ۵ سال را یکجا پرداخت می‌کنید. با این کار، محصول را بصورت مادام‌العمر می‌خرید که به شما این امکان را می‌دهد تا بطور نامحدود(از نظر زمانی) از نرم‌افزار استفاده کنید. با اینحال، برای بهره‌مندی از ویژگی‌های آپدیت محصول و دریافت نسخ جدید، نیاز به تمدید سالانه خدمات نگهداری و پشتیبانی (AMS) دارید. این توافق‌نامه AMS باید مطابق با جزئیات مربوط به مجوز باشد.

AMS برای سال اول پس از خرید محصول اجباری است و شامل 20 درصد هزینه سالانه محصول می‌شود. این خدمات شامل دسترسی به پشتیبانی فنی، مستندات کاربر، به‌روزرسانی‌ها، ارتقاء، بهبودهای امنیتی، رفع اشکالات، نسخه‌های متعدد و ویژگی‌های اضافی است. پشتیبانی فنی شامل دسترسی آنلاین به مستندات، به‌روزرسانی محصول، ارتقاء، بسته‌های خدمات، و پشتیبانی از طریق ایمیل و تلفن است.

اگر مجوز AMS خود را تمدید نکنید و نیاز به هر یک از خدمات ذکر شده داشته باشید، هزینه تمدید با تاریخ قبلی برای به‌روزرسانی مجوز AMS دریافت می‌شود.

درهرصورت چه مدل اشتراک سالانه را خریداری فرمایید و چه مادام‌العمر، با توجه به پیشرفت‌های مداوم ManageEngine در بهبود محصولات و محافظت از سیستم‌ها در برابر تهدیدات سایبری، تمدید لایسنس سالانه و یا تمدید به‌موقع مجوز AMS در لایسنس دائمی بسیار حیاتی است.

پرسش‌های پرتکرار:

  • آیا با خرید لایسنس Extended محدودیتی در نرم‌افزار برایم پیش می‌آید؟ به هیچ وجه! فقط پنل پشتیبانی شرکت ManageEngine را ندارید. کلیه لایسنس‌های Extended تمام ویژگی‌های لایسنس Primary را داراست و به مانند کرک‌های موجود در بازار، الگوریتم رمزنگاری نرم‌افزار را دور نمی‌زند!
  • آیا تحریم‌ها سبب دسترسی محدود به نرم‌افزار می‌شود؟ خیر، نرم‌افزار دلخواه را هر زمان می‌توانید از سایت مدانت یا ManageEngine دانلود کنید و بر سرورهای داخلی نصب نمایید. و لایسنس خود را به آن بیفزایید.
  • آیا لایسنس Extended برای آخرین نسخه است؟ بله هم برای آخرین نسخه و هم درصورت ارایه‌ی نسخه‌ی جدیدتر نرم‌افزار مورد نظر، می‌توانید از آن استفاده کنید.
  • آیا لایسنس یک قفل سخت‌افزاری است؟ خیر یک فایل رمزنگاری شده با پسوند xml است که دارای مقادیری نظیر تاریخ اعتبار و میزان کارشناسان و دارایی‌هاست.
  • آیا آپدیت‌های نرم‌افزار به ایران ارایه می‌شود؟ بسته‌‌های آپدیت کلیه محصولات این شرکت در سراسر جهان در دسترس است یعنی قادرید براحتی آن‌ها را از سایت دانلود و روی نرم‌افزار خود بصورت آفلاین اعمال کنید. هیچ تبادل اطلاعاتی بین سرور داخلی شما و شرکت تولیدکننده نرم‌افزار نیست.
  • اگر لایسنس مادام‌العمر تهیه کنم اما AMS را تمدید نکنم و بسته‌های آپدیت را دانلود نمایم آیا میتوانم نرم‌افزار را آپدیت کنم؟ خیر! ارتقای محصول در مدل لایسنس‌های مادام‌العمر بدون تمدید AMS مقدور نیست و شما در همان نسخه‌ای که هستید باقی می‌مانید.
  • آیا واحد بازرگانی سازمان خودم می‌تواند مستقیماً لایسنس Primary را خریداری کند؟ بله، اما کمی پیچیده است. اگرچه شرکت ManageEngine یک شرکت اصالتاً هندی است اما پتنت‌های محصولاتش در آمریکا ثبت شده و مشمول قوانین آمریکاست با این‌حال فروش مستقیم لایسنس از آن شرکت توسط سازمان‌های ایرانی براحتی مقدور نیست؛ ولی مدانت از طریق واسط‌های فروش در اروپا و امارات متحده قادر به تهیه لایسنس‌هاست.
  • اگر روزی لایسنس Primary را خریدم آیا ManageEngine‌ به سازمان‌های ایرانی پشتیبانی می‌دهد؟ باید عرض کنیم در ابتدا بله، ولی بطور مستمر نه؛ چراکه آنان درصورت پی بردن به این‌که داخل ایران هستید مقید به رعایت تحریم‌ها هستند ولی با VPS و یا داشتن ایمیل سازمانی از کشورهای اروپایی و پنهان کردن هویت ایرانی، پشتیبانی مستقیم هم بگیرید.
  • آیا خرید لایسنس Primary توجیه اقتصادی دارد؟ باتوجه به تورم فزاینده‌ی کشور و نرخ بالای دلار و هزینه‌های چندهزار دلاری برای خرید محصولات از شرکت اصلی، ممکن است توجیه اقتصادی و فنی نداشته باشد؛ بخصوص آن‌که در میانه‌ی راه ممکن است بجهت ایرانی بودن به شما خدمات پشتیبانی هم ندهد و برای این کار باید هویت ایرانی بودن خود را همواره پنهان کنید که کار دشواری است؛ بهرحال این تصمیم بستگی به حساسیت و بودجه سازمان شما دارد.
  • هزینه‌ی تمدید AMS چقدر است؟ معمولاً ۲۰٪ قیمت خرید لایسنس مادام‌العمر است.
  • اگر لایسنس Extended بخرم و مشکلی برایم پیش بیاید چه کسی پاسخگوست؟ باتوجه به عرضه ۱۰ ساله و فعالیت مدانت در این حوزه، هیچ مشکلی نخواهید و اگر هم اتفاقی بیفتد یا جابجایی سرور داشته باشید مشمول خدمات رایگان پشتیبانی مشکلات مربوط به لایسنس می‌‌باشید. مدانت خدمات این لایسنس را تضمین می‌کند!
  • وقتی لایسنس سالانه منقضی شود چه اتفاقی می‌افتد؟ در برخی محصولات کلاً سرویس منقضی می‌شود؛ در برخی نیز ابتدا هدر ادمین پنهان می‌شود و در روز انقضا سرویس بالا نمی‌‌آید؛ در برخی نیز محصول از نسخه سازمانی به نسخه استاندارد، محدود می‌شود و با حداکثر ۲ تکنسین تغییر حالت می‌دهد و تا افزودن لایسنس جدید این محدودیت‌ها باقی می‌ماند.
  • آیا با انقضای لایسنس اطلاعات قبلی و دیتاها از بین می‌رود؟ خیر این دیتاها در دیتابیس در دسترس است و با افزودن لایسنس و یا استفاده از ابزارهای مدیریت SQL می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید.
  • آیا لایسنس‌هایی که برخی افراد بصورت مادام‌العمر می‌فروشند امکان دریافت آپدیت دارد؟ در اکثر مواقع خیر! زیرا الگوریتم رمزنگاری شده لایسنس‌ها در هر نسخه متفاوت است. پس اگر کسی ادعا کرد لایسنس مادام‌العمر بدون AMS می‌فروشد که هیچگاه به مشکل نمی‌خورد حتماً دقت کنید سرتان کلاه نرود. لایسنس‌های مادام‌العمری که مدانت نیز عرضه می‌کند بجهت الزام تمدید AMS همواره قابل آپدیت است.
  • آیا لایسنس بنام سازمان صادر می‌شود؟ در مورد لایسنس‌های Primary حتماً لازم است بنام سازمان و با ایمیل سازمانی شما باشد؛ برای این‌که مشکلی پیش نیاید بهترست از نام‌های اختصاری استفاده شود؛ اما در مورد لایسنس‌های Extended وجود نام سازمان، اهمیت و تاثیری بر آن ندارد. با این‌حال اگر تمایل داشته باشید بنام سازمان شما هم صادر می‌شود.
  • از کجا بدانم لایسنسی که مدانت به ما فروخته، همان را به دیگران نمی‌فروشد؟ لایسنس‌های ارایه شده توسط مدانت مختص به سازمان شماست و روی MAC Address سرورهای شما Binde می‌شود بنابراین امکان استفاده از آن توسط خود این شرکت یا سایر افراد سودجو مقدور نیست!
  • سازمان ما لایسنس نمی‌خواهد اما خدمات لایسنس را می‌خواهد آیا مدانت این سرویس را هم ارایه می‌کند؟ بله! درصورتی‌که نمی‌خواهید درگیر مفاهیم و پیچیدگی خرید لایسنس باشید در پلان‌های خدمات پشتیبانی می‌توانید خدمات لایسنس را هم دریافت کنید.
  • آیا با خرید لایسنس از مدانت مشمول خدمات پشتیبانی کل سرویس هم می‌باشیم؟ خود لایسنس مشمول پشتیبانی رایگان است؛ ولی برای خدمات پشتیبانی سرویس شامل: زیربار بردن سرویس، مشاوره و رفع مشکلات پیاده‌سازی و سایر ایرادات مربوط به سرویس می‌بایست یکی از پلان‌های پشتیبانی را خریداری فرمایید.
  • چرا از مدانت لایسنس تهیه کنم؟ مهم است که از چه مرجعی خریداری می‌کنید؟ مهم است که شرکت ارایه‌دهنده تسلط کامل به محصولات را دارد یا نه؟ مهم است که شما را بعد از فروش لایسنس رها نکند! مدانت قریب ۱۰ سال است که محصولات ManageEngine را بطور حرفه‌ای ارایه می‌دهد نه تنها لایسنس بلکه تمام خدمات استقرار، پیاده‌سازی، آموزش و پشتیبانی این محصولات را در دستور کار دارد و بیش از ۵۰۰ سازمان دولتی و خصوصی به مدانت اعتماد کردند. مدانت اولین و محبوب‌ترین شرکت تخصصی در محصولات ManageEngine در ایران است و کاندایدای نمایندگی رسمی ManageEngine هم هست که درصورت تعلیق تحریم‌ها این نمایندگی رسمی هم خواهد شد.
  • مدانت بجز فروش لایسنس چه خدماتی ارایه می‌کند؟ پشتیبانی، برگزاری دوره‌های آموزش تخصصی، ارایه مدرک کارگاه‌های آموزشی، استقرار، پیاده‌سازی، توسعه سرویس، اسکرپیت‌نویسی، پیاده‌سازی ITIL

خرید محصول به تنهایی خلق ارزش نمی‌کند!

مدانت علاوه بر لایسنس، خدمات آموزش، پیاده‌سازی، استقرار و توسعه و پشتیبانی سرویس‌ها را نیز بطور حرفه‌ای ارایه می‌دهد.

با سبد کاملی از محصولات آشنا شوید…

IT Operations Management

ITOM

  • ManageEngine OpManager
  • ManageEngine NetFlow Analyzer
  • ManageEngine Network Configuration Manager
  • ManageEngine Applications Manager
  • ManageEngine OpUtils

IT Asset Management

ITAM

Security & Event Managemnt

SIEM

Window Server Management

WSM

Enterprie Service Management

ESM

error: ياد بگيريم از کپي کردن حذر کنيم×| مدانت