شرکت مدانت

اگر این تمایز برای شما مبهم است، در اینجا تفاوت بین CI و دارایی‌های فناوری اطلاعات آورده شده است:

  • مثال 1: همه سرورها دارایی‌های فناوری اطلاعات هستند، اما تنها سرورهایی که برای یک سرویس خاص حیاتی هستند به عنوان CI پیکربندی می‌شوند.
  • مثال 2: همه مجوزهای نرم‌افزاری دارایی‌های فناوری اطلاعات هستند، اما فقط مجوزهای نرم‌افزارهای مرتبط با خدمات، CI محسوب می‌شوند.
  • دارایی‌های فناوری اطلاعات که برای ارائه یک سرویس حیاتی فناوری اطلاعات ضروری است، مثل سیستم CRM، به عنوان CI شناخته می‌شوند. CI‌ها معمولاً نمای دقیق‌تری از اجزای فنی که یک سرویس را تشکیل می‌دهند، از جمله وابستگی‌های بین CI‌ها، ارائه می‌دهند.

دارایی فناوری اطلاعات هر عنصری از زیرساخت فناوری اطلاعات شما است که به کسب‌وکار شما ارزش می‌دهد و از نظر مالی مدیریت می‌شود. مدیریت دارایی فناوری اطلاعات معمولاً شامل تدارکات، واگذاری، نگهداری و دفع دارایی‌ها است.

هر دو CI‌ها و دارایی‌های فناوری اطلاعات نقش مهمی در مدیریت مؤثر خدمات فناوری اطلاعات دارند. در ادامه تفاوت‌های کلیدی بین CI‌ها و دارایی‌های فناوری اطلاعات آمده است:

ویژگیCI هادارایی فناوری اطلاعات
تمرکزجزئیات فنی و پیکربندیمدیریت مالی و چرخه عمر
مثالیک سرور خاص با جزئیات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری آنکلیه چاپگرها متعلق به این شرکت
روابطتأکید بر روابط و وابستگی‌ها بین CI‌هاموجودیت‌های مستقل با نگاشت رابطه اولیه (مانند لوازم جانبی، شبکه‌ها)
هدف مدیریتکمک به عیب‌یابی مشکلات و درک تأثیر سرویسردیابی کسب، هزینه و دفع منابع فناوری اطلاعات
ذخیره شده درCMDB (پایگاه داده مدیریت پیکربندی)سیستم مدیریت دارایی‌های فناوری اطلاعات
چرخه زندگیدر طول چرخه عمر خود برای تضمین تداوم خدمات مدیریت می‌شودممکن است دور ریخته شود یا زمانی که دیگر ارزشمند نیست، تغییر کاربری داده شود
جدول 3: تفاوت بین CI ها و دارایی‌های فناوری اطلاعات.


ادامه‌ مطلب در صفحه‌ بعدی...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

error: ياد بگيريم از کپي کردن حذر کنيم×| مدانت