شرکت مدانت

در اینجا یک جدول نمونه برای فرآیندهای مدیریت حادثه و مدیریت درخواست در واحد منابع انسانی ارائه شده است. این جدول می‌تواند به عنوان راهنمایی برای پیاده‌سازی اصول ITIL در این بخش مورد استفاده قرار گیرد:

فرآیندشرحمسئولیتابزارها و سیستم‌هازمان پاسخگویی استاندارد
مدیریت حادثه (Incident Management)
ثبت حادثهثبت اولیه حادثه‌های مربوط به امور پرسنلی، مانند مشکلات دسترسی به سیستم‌های HRکارمند / تیم منابع انسانیپورتال یا سیستم مدیریت حادثه1 ساعت
طبقه‌بندی حادثهتعیین نوع و شدت حادثه برای اولویت‌بندیتیم منابع انسانیسیستم مدیریت حادثه2 ساعت
ارجاع به کارشناسارجاع حادثه به فرد یا تیم مسئول رسیدگیمدیر منابع انسانیابزارهای ارتباطی داخلی4 ساعت
حل حادثهبررسی و رفع حادثه توسط کارشناس مربوطهکارشناس منابع انسانیسیستم مدیریت حادثه1 روز کاری
بازبینی و بستن حادثهارزیابی نهایی و بستن حادثه پس از اطمینان از حل مشکلتیم منابع انسانیسیستم مدیریت حادثه1 ساعت پس از حل
مدیریت درخواست (Request Management)
ثبت درخواستثبت اولیه درخواست‌های کارمندان مانند درخواست مرخصی، گواهی‌ها، یا آموزشکارمندپورتال خدمات کارکنان1 ساعت
طبقه‌بندی درخواستدسته‌بندی درخواست‌ها بر اساس نوع و اولویتتیم منابع انسانیسیستم مدیریت درخواست2 ساعت
تایید درخواستتایید درخواست‌ها توسط مدیر مربوطهمدیر مستقیم کارمندسیستم مدیریت درخواست1 روز کاری
پردازش درخواستپردازش درخواست توسط تیم منابع انسانیتیم منابع انسانیسیستم منابع انسانی2 روز کاری
اطلاع‌رسانی وضعیتاطلاع‌رسانی به کارمند درباره وضعیت درخواستتیم منابع انسانیسیستم مدیریت درخواستهر مرحله
بستن درخواستاتمام درخواست پس از تکمیل فرآیند و اعلام نتیجه به کارمندتیم منابع انسانیسیستم مدیریت درخواست1 ساعت پس از تکمیل

توضیحات تکمیلی:

  • ابزارها و سیستم‌ها: پورتال‌های داخلی و سیستم‌های مدیریت درخواست، مانند سیستم‌های Service Desk، می‌توانند به ثبت و پیگیری حوادث و درخواست‌ها کمک کنند.
  • زمان پاسخگویی استاندارد: تعیین زمان پاسخگویی استاندارد باعث ایجاد انتظارات واقع‌بینانه برای کارمندان و تیم منابع انسانی می‌شود.
  • ارتباط مستمر با کاربران: با به‌روزرسانی کاربران در هر مرحله از فرآیند، تیم منابع انسانی می‌تواند رضایت کارمندان را افزایش داده و شفافیت را حفظ کند.

این جدول به واحد منابع انسانی کمک می‌کند تا فرآیندهای خود را ساختارمندتر و کارآمدتر مدیریت کند.


ادامه‌ مطلب در صفحه‌ بعدی...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

error: ياد بگيريم از کپي کردن حذر کنيم×| مدانت