عنوان فارسی عنوان انگلیسی تعریف اصطلاح سیاست امنیت اطلاعات Information Security Policy سیاستی که رویکرد یک سازمان را در مدیریت امنیت اطلاعات تعیین میکند. تمرین مدیریت زیرساخت و پلتفرم Infrastructure and Platform Management Practice تمرینی برای نظارت بر زیرساختها و پلتفرمهای مورد استفاده توسط یک سازمان. این کار امکان نظارت بر راهحلهای فناوری موجود، از جمله راهحلهای ارائهدهندگان سوم را فراهم میکند. یکپارچگی Integrity هدفی امنیتی که اطمینان میدهد اطلاعات تنها توسط پرسنل و فعالیتهای مجاز تغییر مییابند. مشتری داخلی Internal Customer مشتری که برای همان سازمان ارائهدهنده خدمت کار میکند. اینترنت اشیا Internet of Things ارتباط میان دستگاهها از طریق اینترنت که به طور سنتی به عنوان داراییهای IT در نظر گرفته نمیشدند، اما اکنون شامل قابلیتهای محاسباتی و اتصال به شبکه هستند. دارایی IT IT Asset هر مؤلفه مالی با ارزشی که میتواند به ارائه یک محصول یا خدمت IT کمک کند. تمرین مدیریت دارایی IT IT Asset Management Practice تمرینی برای برنامهریزی و مدیریت کامل چرخه حیات تمام داراییهای IT. زیرساخت IT IT Infrastructure تمام سختافزارها، نرمافزارها، شبکهها و تأسیسات مورد نیاز برای توسعه، آزمایش، ارائه، نظارت، مدیریت و پشتیبانی از خدمات IT. خدمت IT IT Service خدمتی که بر اساس استفاده از فناوری اطلاعات است. ITIL ITIL راهنمای بهترین تمرینها برای مدیریت خدمات IT. اصول راهنمای ITIL ITIL Guiding Principles توصیههایی که میتواند یک سازمان را در تمام شرایط راهنمایی کند، بدون توجه به تغییرات در اهداف، استراتژیها، نوع کار یا ساختار مدیریت. زنجیره ارزش خدمات ITIL ITIL Service Value Chain یک مدل عملیاتی برای ارائهدهندگان خدمات که شامل تمام فعالیتهای کلیدی لازم برای مدیریت مؤثر محصولات و خدمات است. کانبان Kanban روشی برای بصریسازی کار، شناسایی موانع و تعارضات منابع و مدیریت کار در حال انجام. شاخص کلیدی عملکرد (KPI) Key Performance Indicator (KPI) معیاری مهم که برای ارزیابی موفقیت در دستیابی به یک هدف استفاده میشود. تمرین مدیریت دانش Knowledge Management Practice تمرینی برای حفظ و بهبود استفاده مؤثر، کارآمد و آسان از اطلاعات و دانش در سطح یک سازمان. خطای شناخته شده Known Error مشکلی که مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته اما هنوز حل نشده است. لاین Lean رویکردی که بر بهبود جریان کار با حداکثر کردن ارزش از طریق حذف زبالهها تمرکز دارد. چرخه حیات Lifecycle مجموعه کامل مراحل، انتقالها و وضعیتهای مرتبط در زندگی یک خدمت، محصول، تمرین یا هر موجودیت دیگر. زنده Live اشاره به یک خدمت یا دیگر مورد پیکربندی که در محیط زنده عمل میکند. محیط زنده Live Environment محیطی کنترل شده که در ارائه خدمات IT به مصرفکنندگان خدمت استفاده میشود. نگهداریپذیری Maintainability آسانی تعمیر یا تغییر یک خدمت یا موجودیت دیگر. حادثه مهم Major Incident حادثهای با تأثیر قابل توجه بر کسب و کار که نیاز به یک حل فوری و هماهنگ دارد.