شرکت مدانت

عنوان فارسیعنوان انگلیسیتعریف اصطلاح
سیاست امنیت اطلاعاتInformation Security Policyسیاستی که رویکرد یک سازمان را در مدیریت امنیت اطلاعات تعیین می‌کند.
تمرین مدیریت زیرساخت و پلتفرمInfrastructure and Platform Management Practiceتمرینی برای نظارت بر زیرساخت‌ها و پلتفرم‌های مورد استفاده توسط یک سازمان. این کار امکان نظارت بر راه‌حل‌های فناوری موجود، از جمله راه‌حل‌های ارائه‌دهندگان سوم را فراهم می‌کند.
یکپارچگیIntegrityهدفی امنیتی که اطمینان می‌دهد اطلاعات تنها توسط پرسنل و فعالیت‌های مجاز تغییر می‌یابند.
مشتری داخلیInternal Customerمشتری که برای همان سازمان ارائه‌دهنده خدمت کار می‌کند.
اینترنت اشیاInternet of Thingsارتباط میان دستگاه‌ها از طریق اینترنت که به طور سنتی به عنوان دارایی‌های IT در نظر گرفته نمی‌شدند، اما اکنون شامل قابلیت‌های محاسباتی و اتصال به شبکه هستند.
دارایی ITIT Assetهر مؤلفه مالی با ارزشی که می‌تواند به ارائه یک محصول یا خدمت IT کمک کند.
تمرین مدیریت دارایی ITIT Asset Management Practiceتمرینی برای برنامه‌ریزی و مدیریت کامل چرخه حیات تمام دارایی‌های IT.
زیرساخت ITIT Infrastructureتمام سخت‌افزارها، نرم‌افزارها، شبکه‌ها و تأسیسات مورد نیاز برای توسعه، آزمایش، ارائه، نظارت، مدیریت و پشتیبانی از خدمات IT.
خدمت ITIT Serviceخدمتی که بر اساس استفاده از فناوری اطلاعات است.
ITILITILراهنمای بهترین تمرین‌ها برای مدیریت خدمات IT.
اصول راهنمای ITILITIL Guiding Principlesتوصیه‌هایی که می‌تواند یک سازمان را در تمام شرایط راهنمایی کند، بدون توجه به تغییرات در اهداف، استراتژی‌ها، نوع کار یا ساختار مدیریت.
زنجیره ارزش خدمات ITILITIL Service Value Chainیک مدل عملیاتی برای ارائه‌دهندگان خدمات که شامل تمام فعالیت‌های کلیدی لازم برای مدیریت مؤثر محصولات و خدمات است.
کانبانKanbanروشی برای بصری‌سازی کار، شناسایی موانع و تعارضات منابع و مدیریت کار در حال انجام.
شاخص کلیدی عملکرد (KPI)Key Performance Indicator (KPI)معیاری مهم که برای ارزیابی موفقیت در دستیابی به یک هدف استفاده می‌شود.
تمرین مدیریت دانشKnowledge Management Practiceتمرینی برای حفظ و بهبود استفاده مؤثر، کارآمد و آسان از اطلاعات و دانش در سطح یک سازمان.
خطای شناخته شدهKnown Errorمشکلی که مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته اما هنوز حل نشده است.
لاینLeanرویکردی که بر بهبود جریان کار با حداکثر کردن ارزش از طریق حذف زباله‌ها تمرکز دارد.
چرخه حیاتLifecycleمجموعه کامل مراحل، انتقال‌ها و وضعیت‌های مرتبط در زندگی یک خدمت، محصول، تمرین یا هر موجودیت دیگر.
زندهLiveاشاره به یک خدمت یا دیگر مورد پیکربندی که در محیط زنده عمل می‌کند.
محیط زندهLive Environmentمحیطی کنترل شده که در ارائه خدمات IT به مصرف‌کنندگان خدمت استفاده می‌شود.
نگهداری‌پذیریMaintainabilityآسانی تعمیر یا تغییر یک خدمت یا موجودیت دیگر.
حادثه مهمMajor Incidentحادثه‌ای با تأثیر قابل توجه بر کسب و کار که نیاز به یک حل فوری و هماهنگ دارد.


ادامه‌ مطلب در صفحه‌ بعدی...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

error: ياد بگيريم از کپي کردن حذر کنيم×| مدانت