شرکت مدانت

رضایت مشتری (Customer Satisfaction - CSAT) شاخصی است که میزان رضایت مشتریان از محصولات، خدمات یا تجربه کلی خود با یک کسب‌وکار را اندازه‌گیری می‌کند. این شاخص از مهم‌ترین ابزارهای سنجش کیفیت خدمات و ارتباط با مشتریان است و معمولاً به صورت درصد یا امتیاز گزارش می‌شود. معمولاً از مشتریان خواسته می‌شود به یک پرسش ساده پاسخ دهند، مانند:
"چقدر از تجربه یا محصول خود راضی هستید؟"

پاسخ‌ها در یک مقیاس امتیازی (مثلاً 1 تا 5 یا 1 تا 10) ثبت می‌شوند و فرمول محاسبه به این صورت است:
CSAT=۱۰۰٪* تعداد پاسخ مثبت/کل پاسخ‌ها

  • پاسخ‌های مثبت: تعداد مشتریانی که امتیاز بالایی داده‌اند (معمولاً 4 و 5 در مقیاس 1 تا 5).
  • کل پاسخ‌ها: تعداد کل نظرسنجی‌های انجام‌شده.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

error: ياد بگيريم از کپي کردن حذر کنيم×| مدانت