شرکت مدانت

عنوان فارسیعنوان انگلیسیتعریف اصطلاح
هزینهCostمقدار پولی که برای یک فعالیت یا منبع خاص صرف می‌شود.
مرکز هزینهCost Centreواحد کسب‌وکار یا پروژه‌ای که هزینه‌ها به آن اختصاص داده می‌شود.
عامل موفقیت بحرانی (CSF)Critical Success Factor (CSF)پیش‌نیاز ضروری برای دستیابی به نتایج مورد نظر.
فرهنگCultureمجموعه‌ای از ارزش‌ها که توسط یک گروه از مردم به اشتراک گذاشته می‌شود و شامل انتظارات درباره چگونگی رفتار افراد، ایده‌ها، باورها و تمرین‌ها است.
مشتریCustomerشخصی که نیازها را برای یک خدمت تعریف می‌کند و مسئولیت نتایج مصرف خدمت را بر عهده دارد.
تجربه مشتری (CX)Customer Experience (CX)مجموع تعاملات عملکردی و احساسی با یک خدمت و ارائه‌دهنده خدمت که توسط مصرف‌کننده خدمت درک می‌شود.
داشبوردDashboardنمایش گرافیکی بلادرنگ داده‌ها.
ارائه و پشتیبانیDeliver and Supportفعالیت زنجیره ارزشی که اطمینان می‌دهد خدمات مطابق با مشخصات توافق شده و انتظارات ذینفعان ارائه و پشتیبانی می‌شوند.
تقاضاDemandورودی به سیستم ارزش خدمات مبتنی بر فرصت‌ها و نیازها از ذینفعان داخلی و خارجی.
استقرارDeploymentانتقال هر مؤلفه خدماتی به هر محیطی.
تمرین مدیریت استقرارDeployment Management Practiceعملی که شامل جابه‌جایی سخت‌افزار، نرم‌افزار، مستندات، فرآیندها یا هر مؤلفه خدماتی جدید یا تغییر یافته به محیط‌های زنده است.
طراحی و انتقالDesign and Transitionفعالیت زنجیره ارزشی که اطمینان می‌دهد محصولات و خدمات به طور مداوم انتظارات ذینفعان را در زمینه کیفیت، هزینه‌ها و زمان خروج به بازار برآورده می‌کنند.
تفکر طراحیDesign Thinkingرویکرد عملی و انسان‌محور که توسط طراحان محصولات و خدمات برای حل مسائل پیچیده و یافتن راه‌حل‌های عملی و خلاقانه که نیازهای یک سازمان و مشتریان آن را برآورده می‌کند، استفاده می‌شود.
محیط توسعهDevelopment Environmentمحیطی که برای ایجاد یا اصلاح خدمات یا برنامه‌های IT استفاده می‌شود.
دواپسDevOpsفرهنگی سازمانی که بهبود جریان ارزش به مشتریان را هدف قرار می‌دهد. دواپس بر فرهنگ، اتوماسیون، Lean، اندازه‌گیری و اشتراک‌گذاری (CALMS) تمرکز دارد.
تحول دیجیتالDigital Transformationتکامل مدل‌های کسب‌وکار سنتی برای برآورده کردن نیازهای مشتریان بسیار توانمند، با نقش enabling فناوری.
فاجعهDisasterیک رویداد ناگهانی و غیرقابل پیش‌بینی که باعث خسارت‌های بزرگ یا آسیب جدی به یک سازمان می‌شود. فاجعه منجر به ناتوانی یک سازمان در ارائه عملکردهای بحرانی کسب‌وکار برای مدت زمان معین می‌شود.
برنامه‌های بازیابی فاجعهDisaster Recovery Plansمجموعه‌ای از برنامه‌های مشخص که مربوط به نحوه بازیابی یک سازمان از فاجعه و بازگشت به وضعیت قبل از فاجعه است، با در نظر گرفتن چهار بعد مدیریت خدمات.
محرکDriverچیزی که بر استراتژی، اهداف یا الزامات تأثیر می‌گذارد.
اثر بخشیEffectivenessمعیاری برای ارزیابی اینکه آیا اهداف یک تمرین، خدمت یا فعالیت به دست آمده است یا خیر.


ادامه‌ مطلب در صفحه‌ بعدی...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

error: ياد بگيريم از کپي کردن حذر کنيم×| مدانت