عنوان فارسی عنوان انگلیسی تعریف اصطلاح هزینه Cost مقدار پولی که برای یک فعالیت یا منبع خاص صرف میشود. مرکز هزینه Cost Centre واحد کسبوکار یا پروژهای که هزینهها به آن اختصاص داده میشود. عامل موفقیت بحرانی (CSF) Critical Success Factor (CSF) پیشنیاز ضروری برای دستیابی به نتایج مورد نظر. فرهنگ Culture مجموعهای از ارزشها که توسط یک گروه از مردم به اشتراک گذاشته میشود و شامل انتظارات درباره چگونگی رفتار افراد، ایدهها، باورها و تمرینها است. مشتری Customer شخصی که نیازها را برای یک خدمت تعریف میکند و مسئولیت نتایج مصرف خدمت را بر عهده دارد. تجربه مشتری (CX) Customer Experience (CX) مجموع تعاملات عملکردی و احساسی با یک خدمت و ارائهدهنده خدمت که توسط مصرفکننده خدمت درک میشود. داشبورد Dashboard نمایش گرافیکی بلادرنگ دادهها. ارائه و پشتیبانی Deliver and Support فعالیت زنجیره ارزشی که اطمینان میدهد خدمات مطابق با مشخصات توافق شده و انتظارات ذینفعان ارائه و پشتیبانی میشوند. تقاضا Demand ورودی به سیستم ارزش خدمات مبتنی بر فرصتها و نیازها از ذینفعان داخلی و خارجی. استقرار Deployment انتقال هر مؤلفه خدماتی به هر محیطی. تمرین مدیریت استقرار Deployment Management Practice عملی که شامل جابهجایی سختافزار، نرمافزار، مستندات، فرآیندها یا هر مؤلفه خدماتی جدید یا تغییر یافته به محیطهای زنده است. طراحی و انتقال Design and Transition فعالیت زنجیره ارزشی که اطمینان میدهد محصولات و خدمات به طور مداوم انتظارات ذینفعان را در زمینه کیفیت، هزینهها و زمان خروج به بازار برآورده میکنند. تفکر طراحی Design Thinking رویکرد عملی و انسانمحور که توسط طراحان محصولات و خدمات برای حل مسائل پیچیده و یافتن راهحلهای عملی و خلاقانه که نیازهای یک سازمان و مشتریان آن را برآورده میکند، استفاده میشود. محیط توسعه Development Environment محیطی که برای ایجاد یا اصلاح خدمات یا برنامههای IT استفاده میشود. دواپس DevOps فرهنگی سازمانی که بهبود جریان ارزش به مشتریان را هدف قرار میدهد. دواپس بر فرهنگ، اتوماسیون، Lean، اندازهگیری و اشتراکگذاری (CALMS) تمرکز دارد. تحول دیجیتال Digital Transformation تکامل مدلهای کسبوکار سنتی برای برآورده کردن نیازهای مشتریان بسیار توانمند، با نقش enabling فناوری. فاجعه Disaster یک رویداد ناگهانی و غیرقابل پیشبینی که باعث خسارتهای بزرگ یا آسیب جدی به یک سازمان میشود. فاجعه منجر به ناتوانی یک سازمان در ارائه عملکردهای بحرانی کسبوکار برای مدت زمان معین میشود. برنامههای بازیابی فاجعه Disaster Recovery Plans مجموعهای از برنامههای مشخص که مربوط به نحوه بازیابی یک سازمان از فاجعه و بازگشت به وضعیت قبل از فاجعه است، با در نظر گرفتن چهار بعد مدیریت خدمات. محرک Driver چیزی که بر استراتژی، اهداف یا الزامات تأثیر میگذارد. اثر بخشی Effectiveness معیاری برای ارزیابی اینکه آیا اهداف یک تمرین، خدمت یا فعالیت به دست آمده است یا خیر.